۱۳۹۸/۰۵/۰۸
۷:۴۰ ق٫ظ

«خیریه حسین صابر»، بانوی ۷۲ ساله سعودی است که توانست حافظ کل قرآن شود و مسن‌ترین بانوی حافظ قرآن «جده» عربستان لقب بگیرد.

مسن‌ترین حافظ قرآن عربستان معرفی شد

به گزارش الأمه:

خیریه حسین صابر، بانوی ۷۲ ساله اهل جده عربستان است که توانست با همت بالا کل قرآن را حفظ کند.

وی امسال مسن‌ترین بانوی حافظ قرآن در جده معرفی شده‌ است.

خیریه درباره روش حفظ قرآن خود توضیح داد: «من از مراحل اولیه تحصیل به حفظ آیات قرآن، که در کتب درسی وجود داشت، علاقه‌مند بودم. دوستان خوبم نیز نقش مهمی در کمک به من برای حفظ قرآن داشتند، به‌ویژه زمانی که در خارج از عربستان زندگی می‌کردم و خداوند رحمان خواهری را بر سر راهم قرار داد که حافظ قرآن بود».

وی افزود: حفظ قرآن را بدون تثبیت آن، نزد این دوست به پایان رساندم و پس از بازگشت به عربستان، به مرکز آموزش حفظ قرآن «دارالهدی» در جده مراجعه و در کلاس‌های حفظ آنجا شرکت کردم. اما این کار برای من بسیار دشوار بود چرا که بسیاری از قرآن‌آموزان، دختران نوجوان و حافظان مسلط قرآن بودند. به فضل خدا این دوره را به مدت دو سال ادامه دادم و توانستم گواهینامه حفظ کامل قرآن کریم را دریافت کنم.

این بانوی حافظ قرآن درباره تأثیر قرآن بر زندگی تأکید کرد: قرآن تأثیر مهمی بر زندگی حافظان قرآن می‌گذارد؛ من نیز این تأثیر را در زندگی‌ام لمس کرده‌ام و می‌توان گفت مهم‌ترین تأثیر قرآن، برکت در وقت و تلاش برای آراستگی به اخلاق قرآنی و تأسی به پیامبر اسلام(ص) است که در آیه ۴ سوره «قلم» این‌گونه توصیف شده‌ است: «وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ: و راستى كه تو را خويى والاست».

مسن‌ترین بانوی حافظ قرآن کریم عربستان اظهار کرد: پس از حفظ کل قرآن، در مرکز آموزش تفسیر و علوم قرآن کریم شروع به تحصیل کردم تا آنچه را حفظ کرده‌ام با تدبر و تفکر در آیات قرآن عجین سازم.

وی در پایان از خداوند به خاطر حفظ قرآن کریم شکر کرد و از والدینی که فرزندان خود را با روش صحیح اسلامی تربیت می‌کنند و برای حفظ قرآن کریم به فرزندانشان یاری می‌رسانند قدردانی کرد. همچنین از کودکان و نوجوانان دختر و پسر خواست که فرصت را برای حفظ کتاب خدا و یادگیری تفسیر آن غنیمت بشمرند.

 

منبع: ایکنا