۱۳۹۷/۰۸/۰۹
۱۰:۳۳ ق٫ظ

فستیوال «مسک للفنون ۲۰۱۸» که یکی از بزرگترین رویدادهای جنبش فرهنگی و هنری پادشاهی عربی سعودی به شمار می‌رود، در حومه دره الریاض فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

«مسک للفنون» بزرگترین رویداد هنری سعودی را برگزار می‌کند

به گزارش الأمه:

 این فستیوال که پنج روز به طول خواهد انجامید، توسط مؤسسه فرهنگی مسک وابسته به مؤسسه محمد بن سلمان بن عبدالعزیز «مسک الخیریه» و با همکاری وزارت فرهنگ، اداراه کل تفریحات و سرگرمی، شرکت مخابرات پادشاهی عربی سعودی STC و شرکت تبلیغاتی العربیه برگزار می‌شود.
این فستیوال شامل اجرای هنری زنده، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های هنری از جمله خوشنویسی عربی، فون آرت، پیشکسوتان و پیشگامان هنر سعودی، فضاهای کودکان و ۱۲۰ سالن برای هنرمندان سعودی و سمپوزیومی برای گروهی از مجسمه‌سازان داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی است.
برنامه‌های ذکر شده روزانه ۷ ساعت و از ساعت ۱۱- ۴ بعد از ظهر برگزار می‌شود. در این رویداد هنری و فرهنگی شاهد گفتمان میان نسل‌های مختلف هنری خواهیم بود. علاوه بر این بازدیدکنندگان با روش‌های جذاب بازاریابی هنری در ریاض آشنا شده و آگاهی بیشتری از تأثیر مثبت ابداع و ابتکار عمل به دست خواهند آورد. این فعالیت‌ها هنرمندان را به حفظ هویت اصیل فرهنگی خود در همه آثار هنری چه در داخل و چه خارج پادشاهی عربی سعودی ترغیب می‌کند.
انتظار می‌رود در این رویداد بیش از ۱۰۰ هزار بازدید‌کننده از تماهی گروه‌های سنی و بخش‌های مختلف جامعه اعم از شهروندان و ساکنین مقیم پادشاهی عربی سعودی حشور یابند. علاوه بر این هنرمندان در تمامی زمینه‌های هنری، صاحبان نمایشگاه‌ها و موزه‎‌ها و دانشجویان و دانشگاهیان رشته‌های هنری نیز در این فعالیت فرهنگی و هنری مشارکت خواهند کرد.
فعالیت‌های این فستیوال با ارائه تعدادی از فعالیت‌ها، بازدید کنندگان را با نقش هنر به عنوان زبان گفتگوی فرهنگی در هر جامعه آشنا می‌کند.
«مسک للفنون» به عنوان سکویی برای حمایت از استعدادها و تشویق بازار هنری داخلی به شمار می‌رود، به طوری که فرصت‌هایی را برای هنرمندان در زمینه‌های مختلف و از طریق ارتقاء آموزش به وسیله گفتگوها و بحث‌های تعاملی ایجاد می‌کند. کما اینکه فضای لازم برای آموزش مستقیم و تبادل مهارت‌ها بین افراد باتجربه در زمینه‌های مختلف مانند طراحی، نقاشی، موسیقی، مهندسی معماری و فیلم‌سازی فراهم می‌سازد.


منبع: شرق الاوسط