۱۳۹۸/۰۴/۱۶
۹:۱۹ ق٫ظ

دومین نمایشگاه کتاب کودک در مرکز فرهنگی عربی لاذقیه برگزار شد.

مشارکت ایران در نمایشگاه کتاب کودک لاذقیه

به گزارش الأمه:

این رویداد فرهنگی با حضور ناشران کشورهای سوریه، لبنان، عراق و جمهوری اسلامی ایران افتتاح گردید.

 اتحادیه نویسندگان عرب، انجمن کتابخانه عمومی کودکان، انتشارات دارالقمر، دارالنخبه، کتابخانه مجد، دارالحدائق لبنان، مرکز توسعه خلاقیت عراق، کتابخانه پالمیرا، انتشارات ربیع و مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه از جمله مهمترین شرکت کنندگان این نمایشگاه بودند.

تمام کتب عرضه شده در نمایشگاه کتاب کودک، شامل کتاب های آموزشی، مجله های ادبی، فرهنگی، علمی، وسایل آموزشی و اسباب بازی های فکری به منظور توسعه توانایی های فکری کودکان تهیه و تنظیم شده است.

همچنین ایجاد کارگاه های آموزش نقاشی، خط، نشست های فرهنگی مخصوص کودکان، ماراتن خواندن از جمله قسمت های مهم این نمایشگاه تشکیل داده است.

غرفه اختصاص یافته به مرکز فرهنگی ج.ا.ا از تمامی قسمت های دیگر متمایزتر نمایان گشت و علت آن وجود کتاب های ارزشمند آموزشی، تعلیمی جدید و قصه های کودکان از نوع، کیفیت چاپ، رنگ و جذابیت بود که در همان ابتدای افتتاحیه مورد توجه استقبال کنندگان قرار گرفت و مملو از جمعیت شد و بسیاری از کتاب به سرعت به فروش رسید.

همچنین استادان و فارسی آموزان زبان فارسی حضور پررنگی داشتند که ضمن کمک، به معرفی و توزیع بروشورهای مرکز آموزش زبان فارسی و دوره ای آموزش آن پرداختند. این نمایشگاه به مدت یک هفته  ادامه دارد.


منبع: رایزنی فرهنگی ایران دمشق