۱۳۹۷/۱۲/۱۹
۳:۰۱ ب٫ظ

وزیر اوقاف مصر با اشاره به مشارکت ۶۰ نفر از ۵۰ کشور در بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر، گفت: ۳۰ کشور حاضر در این رقابت‌ها آفریقایی هستند.

مشارکت ۳۰ کشور آفریقایی در مسابقات قرآن مصر

به گزارش الأمه:

محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، در نشست خبری مسابقات بین‎المللی قرآن این کشور که دیروز (۱۸ اسفندماه) در مقر آکادمی اوقاف در شهر «ششم اکتبر» استان «جیزه» مصر برگزار شد. در این باره گفت: اوقاف مصر یک میلیون پوند مصری جایزه برای برگزیدگان این دوره از مسابقات در نظر گرفته است.

وی در این نشست خبری که جمعی از ائمه و وعاظ مصری حضور داشتند، تصریح کرد: پنج داور از کشورهای عربستان، اردن، لبنان، فلسطین و سودان و دو داور از کشور مصر در این دوره از مسابقات به ارزیابی اجرای شرکت‌کنندگان می‌پردازند.

وزیر اوقاف مصر در ادامه افزود: به دلیل تکریم و تبیین نقش علما و قاریان بزرگ قرآن کریم، بیست و ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن مصر به نام «شیخ محمود حصری» (از قراء نامدار مصری) نامگذاری شده است.

حفظ کامل قرآن همراه با تفسیر و فهم مقاصد آن، حفظ قرآن برای قراء خوش‌صدا و حفظ قرآن کریم برای نونهال زیر ۱۲ سال از جمله رشته‌های این دوره از مسابقات است.

بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر ۲۳ تا ۲۹ مارس(سوم تا نهم فروردین‌ماه ۹۸) برای نخستین بار در آکادمی تربیت و آموزش مبلغان و وعاظ مصر واقع در شهر «ششم اکتبر» استان جیزه برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود شیخ محمود خلیل حصری (متولد ۱۷ سپتامبر ۱۹۱۷) قاری قرآن مشهور مصری بود. وی همچنین نخستین قاری بود که قرآن را به صورت ترتیل قرائت و بر روی نوار کاست ضبط کرد.

 

منبع: ایکنا