۱۳۹۸/۰۱/۱۷
۱:۲۶ ب٫ظ

فرید عمادی، رئیس کمیته عالی مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت از مشارکت نمایندگان ۸۰ کشور جهان در دهمین دوره این رقابت‌ها خبر داد.

مشارکت ۸۰ کشور در مسابقات قرآن جایزه کویت

به گزارش الأمه:

نشست خبری دهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت که قرار است از ۲۰ فروردین‌ماه سال جاری آغاز ‌شود، در هتل «کراون پلازا» این کشور برگزار شد.

 

این نشست به همت کمیته اجرایی مسابقات برگزار شد و فرید عمادی، معاون وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت و رئیس کمیته عالی مسابقات درباره این دوره از رقابت‌ها گفت: اضافه‌شدن رشته جدید «حافظان نوجوان» از جمله تغییرات دهمین دوره این مسابقات است.

 

وی افزود: در این دوره از رقابت‌ها همچنین از سه کشور یمن، کویت و لیبی که بیشترین رتبه‌ را در دوره‌های گذشته این مسابقات کسب کرده‌اند، تجلیل می‌شود و از تمبر پستی این مسابقات نیز به مناسبت دهمین سال این رویداد قرآنی رونمایی خواهد شد.

 

فرید عمادی گفت: قاریان و حافظان علاقه‌مند به شرکت‌ در این مسابقات ابتدا به صورت الکترونیکی و آنلاین در کشور خود مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت، نمایندگان ۸۰ کشور جهان در این دوره از مسابقات حضور دارند.

 

حفظ کل قرآن همراه با تجوید، حفظ کل قرآن با قرائات ده‌گانه قرآنی، تلاوت و ترتیل و پروژه فنی خدمت به قرآن از جمله رشته‌های مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت است که امسال برای نخستین بار بخش «حافظان نوجوان» نیز به این مسابقات افزوده شده است.«محمدیوسف درویشی»، ۱۱ ساله از قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان در کنار «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق، «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن، نمایندگان ایران در این دوره از مسابقات هستند.

 

گفتنی است، نهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تجوید قرآن جایزه کویت فروردین ماه سال گذشته(۹۷) با حضور ۱۳۰ شرکت‌کننده از ۷۹ کشور برگزار شد. محمدجواد دلفانی، در رشته حفظ کل قرآن همراه با تجوید و مهدی غلام‌نژاد، در رشته تلاوت به نمایندگی از کشورمان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

 

منبع: ایکنا