۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۱۲:۲۸ ب٫ظ

يكي از پيامدهاي آشكار محاصره و بمباران دو ماهه شهر مصراته ليبي، افزايش مشكلات روحي و رواني كودكان اين شهر است.

مشکلات روحی کودکان دراثر بمباران شهر مصراته لیبی افزایش یافت

در همه جنگ ها كودكان از حمايت لازم برخوردار نمي شوند و در واقع اين گروه از افراد جامعه، اولين و اصلي ترين قرباني جنگ ها هستند زيرا صحنه هاي وحشتناكي كه در نخستين سال هاي زندگي مشاهده مي كنند تا پايان عمر آنان را همراهي مي كند.

شبكه الجزيره روز چهارشنبه گزارش داد كه در شهر مصراته، كودكان قرباني اصلي هستند و نتايج جنگ بر روح و روان آنها تا مدتي طولاني باقي مي ماند.

بر اساس اين گزارش اكنون عده زيادي از كودكان در مصراته قدرت تكلم خود را به دليل ترس شديد از دست داده اند و بدون اينكه قادر به خواب راحت باشند، شبانه روز گريه مي كنند.

الجزيره افزود كه يكي از مدارس شهر مصراته به محل نگهداري كودكاني تبديل شده كه يا والدين خود را در جريان بمباران ها از دست داده اند و يا از سرنوشت والدينشان خبر ندارند.

به گفته روانشناسان، بيشتر اين كودكان دچار افسردگي و اضطراب شده اند زيرا فرار آنها از منازل خود كه در تيررس اسلحه نيروهاي قذافي قرار داشته بيشتر به يك داستان ترسناك شبيه است و صحنه هاي بالا رفتنشان از ديوار منازل همسايه ها براي پرهيز از حضور در كوچه و خيابان هاي محل درگيري و رسيدن به اين مدرسه از ذهن اين كودكان پاك نمي شود.

 

زمان انتشار : 1390-01-01