۱۳۹۷/۰۲/۲۰
۱۲:۴۹ ب٫ظ

بروكس افزود: كمبود سوخت نيز بر تأمين انرژي براي زيرساخت‌هاي ضروري و استفاده خانگي تأثير گذاشته است. با افزايش تعداد مجروحان و كشتگان، شرايط درماني هم وخيم شده است. بيمارستان اصلي مصراته نيز براي رسيدگي به موج بيماران با دشواري رو‌به‌روست و كمبود دارو، بخصوص آن‌ دسته كه براي بيما

مصراته لیبی؛ در آستانه بحران انسانی است

ده‌هاهزار غيرنظامي در مصراته چندين هفته است كه در نبردهاي مداوم گير افتاده‌اند. شرايط انساني به سرعت رو به وخامت گذاشته و فقدان خدمات پايه‌اي مانند آب، برق، غذا و مراقبت‌هاي درماني به شرايط بحراني نزديك مي‌شود.

 سايمن بروكس، رييس دفتر نمايندگي كميته بين‌المللي صليب سرخ در بنغازي گفت: دسترسي غيرنظاميان به آب به طرز فزاينده‌اي مشكل شده چون شاه‌لوله‌ي آب شهر قطع گرديده است. اكنون مردم بايد به چاه‌هاي محلي تكيه داشته باشند و يا به كارخانه‌ي آب‌شيرين‌كني كه تا همين اواخر براي توليد آب مورد نياز صنايع بكار مي‌رفت.

بروكس افزود: كمبود سوخت نيز بر تأمين انرژي براي زيرساخت‌هاي ضروري و استفاده خانگي تأثير گذاشته است. با افزايش تعداد مجروحان و كشتگان، شرايط درماني هم وخيم شده است. بيمارستان اصلي مصراته نيز براي رسيدگي به موج بيماران با دشواري رو‌به‌روست و كمبود دارو، بخصوص آن‌ دسته كه براي بيماري‌هاي مزمن بكار مي‌روند، بر مشكلات افزوده است.

كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ كه هم از بنغازي و هم از طرابلس به مصراته دسترسي دارد، در حال افزايش واكنش عملياتي خود است تا بتواند به آسيب‌ديده‌ترين افراد كمك‌رساني نمايد. در روزهاي گذشته، يك تيم كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ سه متر مربع منابع درماني به بيمارستان الحكمه ارسال كرده است. علاوه بر اين، 150 كيت وسايل بهداشتي، 20 متر مربع غذا و 8000 ليتر آب به جمعيت هلال احمر ليبي تحويل داده شده كه با همكاري نيروهاي داوطلب آن توزيع شده است.

نمايندگان كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ هم‌چنين از تعدادي از زندانياني كه در رابطه با نبردهاي اخير دستگير شده‌اند بازديد به عمل آورده و پيام‌هاي «صحت و سلامت» را از غيرنظاميان جمع‌آوري و به خانواده‌هاي آنان در ليبي و يا خارج از كشور رسانده‌اند.

براي دومين بار يكي از كشتي‌هاي استيجاري كميته‌ي بين‌المللي صليب سرخ با حدود 600 غيرنظامي كه از مصراته تخليه شده بودند وارد طبرق شد. بيش‌تر اين افراد از كشورهاي نيجريه، مصر و ليبي هستند. كميته‌ بين‌المللي صليب سرخ آماده است تا در صورت لزوم عمليات تخليه بيشتري را در دستوركار قرار دهد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01