۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۵:۵۳ ب٫ظ

يكي از ديپلمات‌هاي عاليرتبه آمريكايي در امور خاورميانه براي شركت در مذاكرات هفته آينده با موضوع صلح فلسطين و رژيم صهيونيستي،‌ بحران ليبي و اصلاحات داخلي اردن، عازم اردن مي‌شود.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا عازم اردن می‌شود

به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت امور خارجه آمريكا از سفر "جفري فلتمن "، معاون وزير امور خارجه آمريكا و يكي از ديپلمات‌هاي عاليرتبه در امور خاورميانه به اردن، با هدف شركت در مذاكرات مربوط به صلح فلسطين و رژيم صهيونيستي،‌ بحران ليبي و اصلاحات داخلي اردن، خبر مي‌دهد.

قرار است "جفري فلتمن "، معاون "هيلاري كلينتون " وزير امور خارجه آمريكا، در اين سفر سه روزه كه از فردا دوشنبه آغاز مي‌شود، با "عبدالله دوم " شاه و "ناصر جوده "، وزير امور خارجه اردن و اعضاي جامعه مدني ديدار كند.

بر اساس اعلام بيانيه وزارت امور خارجه آمريكا، فلتمن در اين ديدار، ادامه مذاكرات دوجانبه اردن با كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا، كه اوايل ماه جاري در واشنگتن برگزار شد، را پيش مي‌گيرد و درباره دستور كار اصلاحات شاه اردن به بحث خواهد پرداخت.

در بيانيه وزارت امور خارجه آمريكا به مذاكره فلتمن درباره موضوعات منطقه‌اي و از جمله بحران ليبي و همكاري‌ در زمينه مذاكرات صلح در خاورميانه نيز اشاره شده است.

خبر سفر معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور خاورمينه به اردن در شرايطي اعلام مي شود كه آمريكا، اردن را به عنوان هم‌پيماني كليدي و واسطه صلح در خاورميانه مي‌داند.

اين در حاليست كه اردن نيز مانند ساير كشورهاي بحران‌زده خاورميانه، شاهد تظاهرات ضددولتي است و مردم معترض اردني اعمال اصلاحات سياسي و اقتصادي و ريشه‌كن شدن فساد و تحريف را خواستارند.

 

زمان انتشار :  1390-01-01