۱۳۹۷/۱۲/۱۸
۱۰:۵۵ ق٫ظ

نشست حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد با حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای ارزانی مشاور محترم وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون­های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل رایزنی فرهنگی برگزار شد.

ملاقات مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در بغداد

به گزارش الأمه:

در این جلسه جناب آقای ارزانی گزارشی در خصوص فعالیتهای ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ارائه دادند که در آن به تاسیس بیش 25000 کانون فرهنگی در بیش از 50000 مسجد حیاط دار از 79000 مسجد ثبت شده در کل کشور ایشان در خصوص ایجاد سایت انترنتی به نام (سجا مسجد) که ر آن بیش از دو میلیون نفر فرهنگی به عنوان اعضای کانون­های فرهنگی در آن ثبت نام کرده اند و بیش از 1000 مهدر قرآن و نور در مساجد تاسیس شده که از اول مهرماه 98 آغاز به فعالیت میکنند. به همین خاطر این هیات از هفته پیش با دعوت عتبه عباسیه جهت امضای تفاهم نامه در خصوص آموزش دادن گروه­هایی در قالب 250 نفر به تعداد 1000 نفر جهت آموزش زبان عربی متعارف روزه مره جهت انجام فعالیت های فرهنگی در ایام اربعین حسینی و کاروان­های زیارتی در مقابل تاسیس ستاد همایش علمدار کربلا که در آن عتبه عباسیه به نمایندگی آقای سید عدنان موسوی که از طرف رئیس عتبه آیت الله صافی در آن شرکت خواهند کرد به انجام فعالیت­های فرهنگی در ایران اقدام خواهد شد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای اباذری رایزن محترم فرهنگی ج.ا.ایران در خصوص فعالیت­های فرهنگی هنری انجام شده در عراق توضیحات بسیار مفیدی دادند که مورد استقبال هیات مذکور قرار گرفته است.

در ادامه جلسه پس از اقامه نماز جماعت ظهر به همراه رایزن محترم با سفیر جمهوری اسلامی ایران جناب آقای مسجدی ملاقات کردند که در آنجا هم دو طرف درباره انجام فعالیتهای فرهنگی و پشتیبانی سفارت ج.ا.ایران در این زمینه گفتگو و  توافقاتی در این زمینه انجام گرفت.

در ادامه هیات از خانه فرهنگ ج.ا.ایران وابسته به نمایندگی فرهنگی در منطقه الجادریه بغداد بازدید کردند و از نزدیک شاهد فعالیت­های فرهنگی آن مرکز شدند و از کلاسهای تدریس زبان فارسی و آموزشهای فرهنگی ایران زمین و فعالیت های هنری در آن مرکز مطلع شدند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران بغداد