۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۹:۳۶ ب٫ظ

پايگاه اطلاع رساني ايلاف روز چهارشنبه نوشت: منابع مطلع سفر پادشاه عربستان سعودي به بحرين را تكذيب كردند.

منابع مطلع سفر پادشاه عربستان به بحرین را تکذیب کردند

به نقل از اين پايگاه خبري، منابع عالي رتبه بحريني به ايلاف گفتند خبر سفر ملك عبدالله پادشاه عربستان به منامه و ديدار با همتاي بحريني صحت ندارد.

منابع ياد شده گفتند كه بين عربستان و بحرين در همه زمينه ها و در همه وقت هماهنگي وجود دارد و دولت بحرين و مردم اين كشور نقش عربستان و پادشاه اين كشور را در حمايت از امنيت بحرين و ثبات منطقه خليج فارس ارزشمند مي دانند.

ايلاف يادآوري كرد كه در روزهاي گذشته از قصد پادشاه عربستان براي سفر به بحرين در روز پنجشنبه اين هفته خبرهايي منتشر شده بود.

اين گزارش مي افزايد، منامه اكنون در بحران ناآرامي ها قرار دارد به طوري كه نيروهاي امنيتي در بحرين اعلام حالت فوق العاده كرده اند.

تظاهر كنندگان بحريني كه بيشتر آنان از شيعيان هستند در راهپيمايي هاي خود كه نزديك به سه ماه است ادامه دارد با سياست هاي دولت حاكم مخالفت كرده و خواستار اصلاحات در اين كشور شده اند.

درگيري نيروهاي امنيتي با تظاهر كنندگان بي دفاع اين كشور منجر به كشته و مجروح شدن تعداد زيادي از تظاهر كنندگان شد و حاكمان بحرين براي مقابله با تظاهر كنندگان و سركوب آنان از عربستان و امارات خواستند براي كمك به نيروهاي امنيتي اين كشور نيروهاي سپر جزيره را به بحرين اعزام كنند.

عربستان نيز نيروهاي ويژه سپر جزيره را براي حفاظت از تاسيسات و منافع حياتي بحرين و كمك به نيروهاي امنيتي به منامه اعزام كرد.

اعزام نيروهاي سپر جزيره با واكنش هيچ يك از كشورهاي عضو شوراي امنيت و سازمان ملل مواجه نشده است و هنوز هيچ نهاد و سازمان بين المللي كشتار مردم بحرين از سوي حاكمان اين كشور را محكوم نكرده است.

 

زمان انتشار : 1390-01-01