۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۱:۰۷ ب٫ظ

طه قرنی: با وجود مشکلات و حتی تهدیدات فراوانی که درمورد برپایی نمایشگاهی با موضوع انقلاب وجود داشت، اما من با جدیت تصمیم گرفتم که این آثار را برای عموم به نمایش بگذارم. من می‌خواهم این آثاری که با گوشت و خون انقلاب کشیده شده است را مردم از نزدیک ببینند.

مهم‌ترین حوادث تاریخ سال گذشته مصر در یک نقاشی دیواری

طه قرنی: با وجود مشکلات و حتی تهدیدات فراوانی که درمورد برپایی نمایشگاهی با موضوع انقلاب وجود داشت، اما من با جدیت تصمیم گرفتم که این آثار را برای عموم به نمایش بگذارم. من می‌خواهم این آثاری که با گوشت و خون انقلاب کشیده شده است را مردم از نزدیک

به نقل از سایت خبری میدل ایست آن لاین، سه نمایشگاه نقاشی با فاصله کوتاهی از هم در مصر برپا خواهند شد.

این سه نمایشگاه آثار هنری طه قرنی را در زمینه نقاشی بر دیوار در معرض دید دوستدارن هنر در مصر قرار می‌دهد. اولین نمایشگاه 17 ماه می، دومین نمایشگاه شنبه و آخرین نمایشگاه نیز روز یک‌شنبه آغاز به کار کرده است و تا ده روز درهای این سه نمایشگاه برای علاقمندان گشوده خواهد بود.

دکتر صلاح الملیجی رئیس بخش هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ مصر، طه قرنی را هنرمندی برجسته دانست و درمورد وی گفت: قرنی، هنرمند بزرگی است که با شیوه‌های هنری آشنایی کامل دارد و استعداد وی نیز به او کمک کرده است تا کارهای متفاوت و ارزشمندی را خلق کند. الملیجی در ادامه اشاره‌ای به آثار اخیر قرنی داشت و گفت: این سه نمایشگاه که کارهای اخیر قرنی را به نمایش گذاشته است، از توان بالایی در یادآوری داستان زنده‌ای برخوردار است که مردم مصر در سال گذشته با آن روبرو بوده‌اند. دیدن این نقاشی‌های زیبا افرون بر دیدگان ما، احساس را نیز در بینندگان برمی‌انگیزاند.

طه قرنی خود در زمینه این آثار می‌گوید: با وجود مشکلات و حتی تهدیدات فراوانی که درمورد برپایی نمایشگاهی با موضوع انقلاب وجود داشت، اما من با جدیت تصمیم گرفتم که این آثار را برای عموم به نمایش بگذارم. من می‌خواهم این آثاری که با گوشت و خون انقلاب کشیده شده است را مردم از نزدیک ببینند.

شایان ذکر است که در این سه نمایشگاه، نقاشی دیواری در معرض دید دوستدارن هنر انقلاب مصر قرار خواهد گرفت که 44 متر بلندی دار و از 16 تابلو نقاشی مجزا تشکیل شده است. تصاویر این تابلوها مهم‌ترین حوادث جریان انقلاب را به تصویر می‌کشد. آخرین تابلوی این نقاشی بزرگ دیواری راوی انتخابات و نوشتن قانون اساسی در این کشور می‌باشد.  

 

زمان انتشار : 1391-03-03 

ببینند.