۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۸:۱۱ ب٫ظ

سخنگوي انقلابيون ليبي به الجزيره گفت: گردان‌هاي قذافي مناطق مسكوني و منازل مصراته را با تانك هدف قرار دادند و در تلاش هستند كه از چند جهت وارد شهر شوند و همچنين در تلاش هستند كه به مقر راديوي مصراته نيز حمله كنند.

موافقت آمریکا با تمدید حملات هوایی به لیبی

گردان‌هاي وابسته به معمر قذافي حملات خود را عليه شهرها و شهرك‌هاي تحت كنترل انقلابيون در مناطق الجبل الغربي و در راس آن شهر مصراته افزايش داده‌اند.

به نقل از سايت شبكه الجزيره، گردان‌هاي معمر قذافي، رهبر ليبي شهر مصراته را از سه بخش شرق، غرب و جنوب تحت محاصره خود درآورده و در تلاش براي ورود به اين شهر هستند.

سخنگوي انقلابيون ليبي به الجزيره گفت: گردان‌هاي قذافي مناطق مسكوني و منازل مصراته را با تانك هدف قرار دادند و در تلاش هستند كه از چند جهت وارد شهر شوند و همچنين در تلاش هستند كه به مقر راديوي مصراته نيز حمله كنند.

در اين شرايط، خدمت‌رساني در بخشهاي برق، آب و بخش بهداشتي در اين شهر كاهش يافته است.

همچنين در غرب ليبي نيز گردان‌هاي قذافي كنترل دو منطقه ككله و تاغمه در شرق الجبل الغربي را كه تحت كنترل انقلابيون بود، به دست گرفتند.

همچنين گردان‌هاي قذافي به تلاش خود براي ورود به شهر الزنتان در مركز الجبل الغربي نيز ادامه مي‌دهند.

رئيس كميته اطلاع‌رساني انقلابيون در شهر الزنتان اعلام كرد: اين شهر تحت بمباران مداوم و محاصره است.

خبرنگار الجزيره نيز اعلام كرد كه انقلابيون ليبي در منطقه البريقه در شرق بعد از درگيري‌هاي شديد ناگزير به عقب‌نشيني شدند.

خبرنگار خبرگزاري آسوشيتدپرس اعلام كرد كه در درگيري‌هاي بريقه شاهد كشته شدن اعضاي گردان‌هاي قذافي بوده و چندين كاميون در مسير البريقه و اجدابيا آتش گرفته است.

روزنامه مصري اليوم السابع نيز اعلام كرد: رياست ستاد نيروهاي مسلح فرانسه اعلام كرده است كه هواپيماهاي فرانسوي تعدادي از خودرو‌هاي زرهي وابسته به نيروهاي قذافي را در راس لانوف و سرت منهدم كردند.

از سوي ديگر، عبدالكاظم العبودي، دانشمند هسته‌اي عراق نسبت به خطر آلودگي به تشعشعات اتمي در ليبي به علت احتمال استفاده نيروهاي ائتلاف از سلاح‌هاي حاوي اورانيوم هشدار داد.

العبودي گفت: در اين صورت ليبي با خطري همانند خطر عراق در سال 1991 روبرو خواهد شد چرا كه نيروهاي غربي از اورانيوم كمتر غني شده در سلاح‌هاي خود استفاده كردند.

همچنين پنتاگون اعلام كرد كه آمريكا با درخواست سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در زمينه تمديد حملات هوايي در ليبي تا روز دوشنبه به علت نامساعد شدن اوضاع جوي موافقت كرد.

پنتاگون اعلام نمود: آمريكا با درخواست ناتو براي تمديد استفاده از برخي جنگنده‌هاي آمريكايي تا روز دوشنبه موافقت كرد.

ارتش آمريكا اعلام كرده است كه قصد خارج كردن جنگنده‌ها و موشك‌هاي توماهاوك در حمله نظامي عليه قذافي را دارد.

از سوي ديگر علي التريكي، ديپلمات ليبيايي و مشاور معمر قذافي از اين پست استعفا داد.

التريكي وزير امور خارجه و امور آفريقا و همچنين نماينده ليبي در سازمان ملل و فرانسه بود و روز يكشنبه در قاهره با عمرو موسي، دبير كل اتحاديه عرب ديدار كرد اما با خبرنگاران صحبت نكرد.

مسئولان اتحاديه عرب اعلام كردند: التريكي از پست رسمي خود استعفا كرده است اما نگفته كه به مخالفان مي‌پيوندد.

 

زمان انتشار : 1390-01-15