۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۰:۵۹ ق٫ظ

هيئت وزيران در راستاي گسترش مناسبات ايران با ساير كشورها و نشان دادن حسن نيت و بنا به پيشنهاد وزارت امور خارجه با برقراري مقررات لغو رواديد سي روزه براي دارندگان گذرنامه هاي سياسي و خدمت بين ايران و توگو به شرط عمل متقابل موافقت كرد.

موافقت دولت با لغو روادید یک ماهه بین ایران و توگو

به گزارش روز يكشنبه ايرنا به نقل از روز يكشنبه پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس اين مصوبه اتباع ايران و توگو كه داراي گذرنامه معتبر سياسي و خدمت هستند، مي توانند بدون اخذ رواديد به سرزمين دولت مقابل وارد شوند، يا از آن عبور و يا آن را ترك كنند.

همچنين بر اساس اين مصوبه، دارندگان گذرنامه هاي معتبر سياسي و خدمت هر يك از دو دولت كه به منظور ماموريت ثابت در نمايندگي سياسي، كنسولي و دفاتر سازمان هاي بين المللي واقع در خاك دولت ديگر اعزام مي شوند، مجاز به ورود به خاك آن كشور بدون اخذ ويزا هستند.

همچنين اين يادداشت تفاهم براي مدت نامحدود منعقد مي شود. با اين حال هر يك از طرفين امضا كننده، مي تواند آن را به طور كلي يا جزئي متوقف كند. درخواست تعليق يا توقف اين موافقت نامه بايد از طريق مجاري ديپلماتيك از يك ماه قبل به اطلاع طرف مقابل برسد.

اين مصوبه از سوي محمد رضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.

يادآور مي شود، جمهوري توگو در غرب آفريقا مستقر است و از سوي غرب با غنا، از سوي شرق با بنين و از سوي شمال با بوركينافاسو هم ‌مرز است. 56،785 كيلومتر مربع مساحت دارد، شهر 'لومه' مركز حكومت اين كشور است و از ديگر شهرهاي مهم آن مي‌توان به 'سوكوده'، 'كپاليمه' 'آتاكپامه'و 'كارا' اشاره كرد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-14