۱۳۹۸/۰۳/۲۱
۸:۵۲ ق٫ظ

سمینار مفسران قرآن هند و ایران اول تیرماه سال جاری در موزه سالار جنگ شهر حیدرآیاد هند برگزار می‌شود.

موزه حیدرآباد؛ میزبان سمینار مفسران قرآن ایران و هند

به گزارش الأمه:

 در این سمینار محققان شاخص هند و ایران در زمینه علوم قرآنی و تفسیر مفسران قرآن در هند و ایران سخنرانی خواهند کرد و کنسولگری ایران در حیدرآباد، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد «ولایت» دهلی‌نو در برگزاری آن همکاری دارند.

نمایشگاه نسخ خطی قرآن نیز در حاشیه سمینار در بلوک غربی موزه سالار جنگ حیدرآباد برگزار شده و از اول تا سوم تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به وقت محلی پذیرای بازدید‌کنندگان است.

در این نمایشگاه قرآن‌های معروف خطی و شاخص موزه‌ها، نهادها و مراکز ایران و هند به نمایش درمی‌آید؛ به ویژه نسخی که در حوزه تفسیر نوشته شده است و محصولات نرم‌افزاری مربوط به حفظ، قرائت و اصطلاحات قرآنی به نمایش درمی‌آید.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، جامعه نظامیه حیدرآباد، بنیاد تحقیقات اسلامی حرم مطهر امام رضا، مرکز ملی دست‌نوشته‌های دهلی‌نو، بنیاد ولایت هند، کتابخانه ملی رضا رامپور، جماعت اسلامی هند در استان تلانگانا و منطقه اودیشا هند، نمایندگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در هند، روزنامه سیاست، کتابخانه باب‌العلم و موزه نظامی حیدرآباد از دیگر نهادهای همکاری‌کننده در برگزاری نمایشگاه قرآنی حیدرآباد هستند.

 

منبع: ایکنا