۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۴:۲۹ ب٫ظ

كاخ كرملين اعلام كرد كه رئيس‌جمهوري روسيه هنوز به درخواست دولت ليبي از مقامات مسكو براي تقاضاي تشكيل نشست فوري شوراي امنيت در مورد اوضاع اين كشور و اعزام ناظريني به ليبي، دستوري صادر نكرده است

میدویدیف فعلا دستوری درباره لیبی صادر نکرده است

به نقل از خبرگزاري «نووستي»، "سرگئي پريخودكا " مشاور رئيس‌جمهوري روسيه امروز، چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام كرد كه "دميتري ميدويديف " هنوز دستوري در مورد ابتكارعمل برگزاري نشست فوري شوراي امنيت سازمان ملل متحد به درخواست دولت ليبي صادر نكرده است.

اين مقام بلندپايه كاخ كرملين اين مسئله را تاييد كرد كه روز سه شنبه رهبران ليبي از روسيه درخواست كردند تا تقاضاي تشكيل جلسه فوق العاده شوراي امنيت به منظور بررسي اوضاع كنوني و حملات ناتو به اين كشور را مطرح كند.

پيش از اين هم "موسي ابراهيم " سخنگوي رسمي دولت ليبي خواستار آن شده بود كه ناظريني از طرف روسيه به اين كشور آمده و آنچه در ليبي رخ مي‌دهد را از نزديك بررسي كنند.

اين مقام دولتي ليبي گفته بود: ما اميدواريم كه روسيه از موضع‌گيري سياسي در خصوص اوضاع ليبي به سمت اجراي عملي ابتكارعمل‌هاي خود روي آورد و قبل از هر چيز ناظرين خود را به ليبي اعزام كند تا بدون واسطه شاهد روند اوضاع كنوني در اين كشور باشند و دلايل و مدارك لازم براي هماهنگي اقدامات با ساير كشورهاي اروپايي و همچنين كشورهايي مانند چين، هند، برزيل و آرژانتين جمع آوري كند.

اين در حالي است كه "ولاديمير پوتين " نخست وزير روسيه روز گذشته اعلام كرد كه هيچ‌كس به رهبران ساير كشورها اين اجازه را نداده است تا "معمر قذافي " را اعدام كنند.

پوتين در كنفرانس مطبوعاتي در كوپنهاگ در پاسخ به سئوال خبرنگاري در مورد اينكه چرا وي عمليات نظامي غرب در ليبي را «برخوردي صليبي» ناميده است، گفت: اصلا چه كسي اجازه داده است كه چنين برخوردي صورت بگيرد؟ آيا دادگاهي برگزار شده است؟ چه كسي اين مسئوليت را برعهده گرفته كه انساني را، حال هر كاري كرده باشد، اعدام كند؟ و همه هم در اين مورد سكوت كنند.

نخست وزير روسيه تاكيد كرد كه ليبي داراي ثروتهاي طبيعي غني نفت و گاز است و حال اين سئوال مطرح است كه آيا همين مسئله بهانه اصلي علاقه‌مندي كساني نيست كه امروزه در حال جنگ در اين كشور هستند؟

 

زمان انتشار : 1390-01-01