۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۲:۳۵ ب٫ظ

طرح این میدان را از روح و احساس محمود درویش الهام گرفته‌ایم. برای نشان دادن پاکی روح او از شیشه‌ استفاده کردیم و این حوض نیز گویی اشعار او را تکرار می‌کند.

میدان محمود درویش

اخیرا یک میدان در فلسطین اشغالی به نام محمود درویش شاعر فقید این سرزمین نام‌گذاری شده است.

به نقل از سایت خبری جزیره نت مردم شهر رام الله در کرانه باختری فلسطین یکی از میادین خود را به نام محمود درویش نام‌گذاری کردند. علاوه بر این میدان مذکور با تصاویری از بارزترین ویژگی‌ها و عبارات شعری این شاعر فلسطینی آراسته شده است.

برنامه نام‌گذاری این میدان مربوط به زمان حیات محمود درویش می‌شود. در آن زمان قرار بود در یک برنامه کاملا ابتکاری و جدید از محمود درویش تجلیل شود و این میدان به نام او نام‌گذاری شود. خود محمود درویش در زمان حیاتش درمورد این حرکت جالب و ابتکاری در یک گفتگوی مطبوعاتی گفته بود، من از صمیم قلب از شهرداری رام الله تشکر می‌کنم که یک چنین کاری را در زمان حیات من انجام می‌دهد.چون در زندگی عربی و فلسطینی ما سابقه نداشته است که کسی در زمان حیاتش مورد تجلیل و تقدیر قرار بگیرد.

محمود درویش در 9 آگوست سال 2008 در سن 67 سالگی درگذشت و در مراسم افتتاحیه این میدان حضور پیدا نکرد.

در مراسم افتتاحیه این میدان تعداد زیادی از چهره‌ها و شخصیت‌های فلسطینی حضور پیدا کردند که در میان آن‌ها نقاشان نیز حضور داشتند که تابلوهای بزرگی را رسم کرده بودند که سه الی شش متر طول داشتند و در اطراف برکه آب موجود در وسط میدان قرار داده شده بود.

مهندس خلیل ابو عرفه در توضیح طرح انتخابی برای میدان مذکور، در مراسم افتتاحیه آن گفت که طرح این میدان را از روح و احساس محمود درویش الهام گرفته‌ایم. برای نشان دادن پاکی روح او از شیشه‌ استفاده کردیم و این حوض نیز گویی اشعار او را تکرار می‌کند.

او در ادامه افزود ما سعی کردیم که این میدان هر چه بیشتر و بهتر روح و احساس این شاعر بزرگ را نشان دهد و شعرهایی را که درمورد عشق به وطن و ملت سروده است را در معرض نمایش عابران قرار دهد.

زمان انتشار : 1391-03-03