۱۳۹۷/۱۱/۲۷
۴:۱۱ ب٫ظ

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزگردی تحت عنوان انقلاب اسلامی پیروزی برای فلسطین و ارزش های حق در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی برگزار شد.

میزگرد انقلاب اسلامی ، پیروزی برای فلسطین و ارزش های حق

به گزارش الأمه:

برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد . سپس آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه طی سخنانی ضمن خوشامدگویی و تشکر بابت قبول دعوت رایزنی ، افزود جایگاه فلسطین در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست . حضرت امام خمینی از ابتدای اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها در این خصوص موضع گرفتند . فلسطین جزو شعارهای اصلی انقلاب طی تظاهرات مردم بود و پس از پیروزی انقلاب نیز نخستین سفارت فلسطین در تهران ودر مقر سفارت رژیم صهیونیستی افتتاح شد . در ماه های نخستین پس از پیروزی نیز امام خمینی به هدف قراردادن فلسطین به عنوان قضیه نخست مسلمانان روز جهانی قدس را اعلام فرمودند و حمایت همه جانبه از ملت فلسطین از اصول ثابت و راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران شد و جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه توطئه ها و فشارها ، بر این سیاست خود ثابت قدم و وفادار مانده و خواهد ماند و به همین دلیل بهای سنگینی پرداخت کرده و می کند ولی از این آرمان خود دست برنخواهد نداشت .

رایزن فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود افزود انقلاب اسلامی در منعطف تاریخی مهمی به پیروزی رسید ، زمانی که مصر از جبهه دولت های مواجهه خارج شد و با رژیم صهیونیستی قرارداد کمپ دیوید را امضا نمود و شوکی ناگهانی بر دولت های منطقه و بر توازنات موجود ایجاد کرد و می رفت که ائتلافی جدید میان ایران ، کیان صهیونیستی و مصر شکل بگیرد و خطری جدی آینده منطقه و قضیه فلسطین را تهدید می کرد . پیروزی انقلاب اسلامی مانع از شکل گیری این ائتلاف و تسویه قضیه فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی شد .

پس از آن سخنرانان میزگرد آقایان دکتر نضال الصالح و خالد عبدالمجید و آیت الله کعبی مطالب خود را ارائه نمودند . سپس تعدادی از حاضرین نقطه نظرات و دیدگاه خود نسبت به موضوع میزگرد را بیان کردند .

این برنامه مورد پوشش خبری گسترده رسانه های گروهی اعم از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و مطبوعات قرار گرفت و رسانه ها در حاشیه مراسم با رایزن فرهنگی و تعدادی از شخصیت های حاضر مصاحبه و گفتگو کردند .

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق