۱۳۹۸/۰۷/۰۷
۹:۱۶ ق٫ظ

نشر شهید کاظمی، به زودی روایتی از زندگی عماد مغنیه را به کوشش وحید خضاب منتشر می‌کند

ناشر ایرانی، زندگی عماد مغنیه را کتاب کرد

به گزارش الأمه:

روایت مستند از زندگی شهید حزب‌الله لبنان، عماد مغنیه به کوشش وحید خضاب، به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

اگر با نگاهی منصفانه و دقیق به تاریخ مقاومت اسلامی معاصر نگاه کنیم و بخواهیم اثرگذارترین فرمانده مقاومت را (مجموعا از همه جهات) انتخاب کنیم، طبیعتا درست‌ترین گزینه، شهید عماد مغنیه (حاج رضوان) خواهد بود؛ کسی که ابعاد مختلف زندگانی جهادی او به قدری عمیق، اثربخش، تعیین‌کننده و مملو از نبوغ بوده که حقیقتا انسان گاهی گمان می‌کند با افسانه روبروست، افسانه‌ای حقیقی و حقیقتی اسطوره‌ای.

با تمام این‌ها، انتظار می‌رفت که تا کنون دست کم صدها جلد کتاب درباره این مرد بزرگ به بازار آمده باشد اما نگاهی به آثار تولید شده درباره حاج رضوان ما را با این حقیقت حیرت‌انگیز مواجه می‌کند که تا کنون درباره او (چه در کل جهان عرب و چه در ایران) تعداد بسیار معدودی کتاب تولید شده است.

این کتاب قطعا «بهترین کتاب»، یا «اثر ایده‌آل» درباره حاج رضوان نیست و شخصیت والای او و گستره باورنکردنی فعالیت‌های جهادی‌اش چنان است که اگر سال‌های سال هم درباره آن نوشته شود (و کسانی که حاج رضوان را می‌شناختند، خاطراتشان از او و فعالیت‌هایش را قلمی کنند) هنوز جای کار باقی می‌مانَد، اما در هر حال، با توجه به آثار موجود درباره حاج رضوان، این کتاب را هم می‌توان گام کوچکی در راستای شناختن و شناساندن ابرمرد جهادی معاصر به شمار آورد.

پیش از این، آثار پرمخاطب و پرفروشی از این پژوهشگر و مترجم کشور همچون از افغانستان تا لندنستان (خاطرات جاسوس دستگاه اطلاعاتی فرانسه در شبکه تکفیری‌های اروپا)، تاریخ درخشان آل سعود (چند نمای خواندنی از تاریخ درخشان آل سعود!)، من در رقه بودم (خاطرات محمدالفاهم (ابوزکریا) عضو جداشده داعش)، پدر معنوی حزب الله (خاطرات و تحلیل‌های سیدحسن نصرالله درباره آیت الله بهجت) و... منتشر شده است.

روایت زندگی اثر گذارترین فرمانده مقاومت، شهید عماد مغنیه به کوشش وحید خضاب، به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

  منبع: فارس