۱۳۹۷/۰۲/۱۱
۱:۱۱ ب٫ظ

احد جنگ رواني مقاله ها و گزارش هاي خبري را كه صرفا به منظور تضعيف روحيه رهبري سياسي ، نظامي و امنيتي در سوريه تهيه شده منتشر مي كند و با دنبال كردن خبرها ، سخنان و حركات بشار اسد و نزديك ترين افراد به وي ، سعي دارد اين شخصيت ها را زير سوال ببرد و اسد را وادار به كنار گذاشتن آنها

ناکامی های تل‌آویو درجنگ روانی علیه سوریه

يك پژوهشگر اسرائيلي از جنگ رواني و تبليغاتي رژيم صهيونيستي ضد سوريه و ناكامي هاي رژيم اشغالگر در به نتيجه رساندن شيوه هاي تبليغاتي عليه دمشق و شخص بشار اسد در ماههاي گذشته خبرداد.

شبكه خبري العالم در گزارشي به بررسي جنگ تبليغاتي اخير رژيم‌صهيونيستي عليه دولت سوريه پرداخت.

بر اساس اين گزارش، " نتالي پرتز هارئيل " پژوهشگر اسرائيلي با انتشار مقاله اي در روزنامه دانشگاه حيفا ، تاكيد كرد : با مشاركت اسرائيل جنگ رواني و تبليغاتي عليه سوريه به راه افتاده كه واحد جنگ رواني ارتش موسوم به "ملاط " آن را اداره مي كند.

به گفته هارئيل ، اين واحد از "يانيف لافيتان " براي شركت در تلاشهاي تبليغاتي عليه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه كمك گرفته است.

به گفته هارئيل ارسال پيامك به شهروندان سوري ، جذب طرفداران صفحه هاي فيس بوك ويژه انقلاب سوريه ، شايعه سازي و انتشار آن از طريق رسانه هاي عربي ، سوري و يا افراد ، از جمله شيوه ها و ابزارهاي جنگ رواني رژيم صهيونيستي عليه دمشق است.

هارئيل گفت واحد جنگ رواني مقاله ها و گزارش هاي خبري را كه صرفا به منظور تضعيف روحيه رهبري سياسي ، نظامي و امنيتي در سوريه تهيه شده منتشر مي كند و با دنبال كردن خبرها ، سخنان و حركات بشار اسد و نزديك ترين افراد به وي ، سعي دارد اين شخصيت ها را زير سوال ببرد و اسد را وادار به كنار گذاشتن آنها كند.

اين پژوهشگر افزود : ژنرال ماهر و حافظ برادران رئيس جمهوري و رامي مخلوف پسر دائي بشار از جمله شخصيت هايي هستند كه در خلال جنگ رواني اسرائيل مورد هدف قرار گرفته اند.

هارئيل تاكيد كرد كه واحد جنگ رواني همچنان در تاثير گذاشتن بر بشار اسد به عنوان فردي استوار و آرام كه حتي براي آرام كردن تظاهركنندگان به خود زحمت نداد در انظار عمومي ظاهر شود ، نااميد نشده است.

وي درهمين حال افزود : به نظر مي رسد اعتماد به نفس بالاي بشار اسد بر بيشتر مسئولان نظام سوريه تاثير گذاشته است.

 

به عقيده اين پژوهشگر اسرائيلي بعد از گذشت 50 روز از آغاز جنگ هاي رواني و تبليغاتي عليه سوريه ، اسرائيلي ها و حاكمان عرب نتوانستند حتي بر يكي از سفيران سابق سوريه در خارج تاثير بگذارند و آنها را به جدايي از او سوق بدهند.

اين پژوهشگر اسرائيلي در باره راه حل ناكامي براي تاثير گذاشتن بر مقام هاي سوريه گفت : راه حل ، پذيرفتن اين واقعيت است كه بايد با اوضاع سوريه همانطور كه هست و با وجود رئيس جمهوري كه اكنون بيش از پيش او را مي شناسيم و در برابر هر نوع جنگ رواني و تبليغاتي تاثير ناپذير است ، برخورد كنيم.

هارئيل افزود : شخصيت و اعتماد به نفس بشار اسد ابزاري است كه تا به امروز چيزي براي مقابله با آن نيافته ايم.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-09