۱۳۹۷/۰۹/۲۸
۲:۴۵ ب٫ظ

معاون انجمن علوم قرآن «اقرأ» بحرین گفت: ۱۱۰۶ نفر در دو بخش دختران و پسران برای شرکت در دوازدهمین مسابقه قرآنی «اقرأ» نام‌نویسی کرده‌اند.

نام‌نویسی ۱۱۰۶ شرکت‌کننده در مسابقات ملی قرآن بحرین

به گزارش الأمه:

 عبدالله ابوالحسن، معاون انجمن علوم قرآن «اقرأ» با بیان اینکه کمیته داوری این دوره از مسابقات از استادان مراکز و مؤسسات قرآنی مناطق مختلف بحرین تشکیل شده، تصریح کرد: ۱۷۵ نفر در رشته تفسیر، و ۹۳۱ نفر در دو رشته حفظ و تلاوت ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی افزود: مدیریت برگزاری مسابقه امسال با هدف تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه و اهتمام به فهم قرآن، این دوره از رقابت‌ها را تحت شعار «با آگاهی حفظ کن، با تدبر تلاون کن»، برگزار می‌کند.
 
عبدالله ابوالحسن اظهار کرد: الزام شرکت‌کننده به حفظ معانی واژگان سوره‌های تعیین‌شده و تفسیر بخش‌هایی که شرکت‌کننده باید تلاوت کند، از اقداماتی است که امسال با هدف ارتقای سطح مسابقات انجام می‌شود.
 
وی گفت: همچنین به منظور ارتقای سطح کیفی مسابقه، فرمی تهیه‌شده تا اساتید متخصص ملاحظات خود را درباره اجرای شرکت‌کنندگان و پیشنهادات خود را  ارائه دهند و این فرم‌ها در اختیار شرکت‌کنندگان و مجریان مسابقات قرار خواهد گرفت.
 
گفتنی است، مرحله مقدماتی دوازدهمین مسابقه قرآنی «اقرأ» در مراکز قرآنی بحرین و منطقه شیعه‌نشین «قطیف» در شرق عربستان برگزار می‌شود، این در حالی است که زمان دقیق برگزاری این مرحله از مسابقات از سوی این انجمن بحرینی مشخص نشده است. انجمن علوم قرآن «اقرأ» بحرین یک انجمن شیعی است که فعالیت‌های قرآنی متنوعی در سطح کشور برگزار می‌کند.

 

منبع: ایکنا