۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۹:۵۶ ب٫ظ

داستان قصد دارد به مخاطب خود اهمیت نگاه خوش‌بینانه را به جهان بیاموزد. در واقع نویسنده به دنبال آن است که به خوانندگان خود نشان دهد احساس خوشبختی و یا بدبختی حسی است کاملا درونی و شرایط و عوامل بیرونی در ایجاد و یا از بین رفتن آن نقشی ندارند.

نام برنده امسال جایزه ارتباطات اعلام شد

در اولین روز از آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه دالیا ابراهیم برنده جایزه «ارتباطات» شد.

به نقل از سایت خبری الیوم السابع، «دالیا ابراهیم» ناشر مصری، جایزه کتاب کودک سال 2011 موسوم به «ارتباطات» را از آن خود کرد.  

طبق این گزارش کتاب «پرنده پرواز کن!» کتاب برتر این دور از مسابقه ارتباطات معرفی شده است. نویسنده این کتاب «امانی العشماوی» است و تصاویر کتاب مذکور را نیز دکتر «هنادی سلیط» رسم کرده است.

قهرمان داستان دختری است به نام زهرا که همیشه غمگین و افسرده است. زهرا شخصیتی است که از دیگر کودکان دوری می‌کنند و اوقات خود را به تنهایی سپری می‌کند. او دختری است که هر اتفاق و مسئله‌ای خواه کوچک و بی‌اهمیت دلیلی است که او را به گریه بیاندازد. این دختر که از داشتن پدر و مادر محروم است، با خانواده‌ای که سرپرست اوست به شهری ساحلی می‌رود و برای او در این شهر غریب حوادثی پیش می‌آید.

داستان قصد دارد به مخاطب خود اهمیت نگاه خوش‌بینانه را به جهان بیاموزد. در واقع نویسنده به دنبال آن است که به خوانندگان خود نشان دهد احساس خوشبختی و یا بدبختی حسی است کاملا درونی و شرایط و عوامل بیرونی در ایجاد و یا از بین رفتن آن نقشی ندارند. نویسنده در سی و دو صفحه از کتاب خود سعی دارد این نگاه جدید را به کودکان بیاموزد.

نویسنده داستان «پرنده پرواز کن!» «امالی العشماوی» دارای مدرک لیسانس حقوق و شریعت و همسر نویسنده و اندیشمند اسلامی دکتر محمد سلیم العوا می‌باشد. از او تاکنون بیش از چهل کتاب و داستان کوتاه به چاپ رسیده است.

 

زمان انتشار : 1391-02-01