۱۳۹۷/۰۲/۰۴
۱۰:۰۴ ب٫ظ

وزير خارجه مصر با اشاره به اين‌كه امنيت خليج فارس براي مصر از اهميت بسزايي برخوردار است و با منافع ملي اين كشور گره خورده، بر برقراري ثبات و امنيت در اين منطقه تاكيد كرد

نبیل‌العربی: امنیت خلیج فارس خط قرمز مصر و غیرقابل چانه‌زنی است

به نقل از روزنامه مصري الجمهوريه، عصام شرف امروز اولين سفر خود به چند كشور عربي حوزه خليج فارس از جمله عربستان، كويت و قطر را آغاز مي‌كند.

شرف در اين سفر قصد دارد، روابط دوجانبه و همكاري اقتصادي با هريك از اين كشورها را بررسي كند.

وي در اين سفر به بررسي آخرين تغيير و تحولات منطقه‌اي مورد توجه دو طرف و در راس آنها قضيه فلسطين و امنيت خليج فارس و همچنين بحران ليبي و يمن نيز خواهد پرداخت.

"منحه باخوم " سخنگوي وزارت خارجه مصر اعلام كرد: موضوعات فوق محور گفت‌وگوهاي نبيل العربي وزير خارجه مصر با سعود‌الفيصل همتاي سعودي وي بوده است.

سخنگوي وزارت خارجه مصر در ادامه افزود: العربي در اين ديدار تاكيد كرد كه امنيت خليج فارس نه تنها براي مصر بسيار با اهميت است بلكه جزيي جدايي ناپذير از امنيت مصر تلقي مي‌شود.

وزير خارجه مصر در گفت‌وگو با همتاي سعودي خود تاكيد كرده است كه ثبات و امنيت خليج خط قرمز مصر است و اين كشور به هيچ عنوان نمي‌پذيرد، امنيت خليج[فارس] به هر دليل تهديد شود و دخالت در امور كشورهاي خليج فارس به هيچ وجه پذيرفتني نيست.

 

زمان انتشار : 1390-02-05