۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۱:۳۴ ق٫ظ

'نبيه بري' رييس مجلس لبنان با هشدار نسبت به طرح تجزيه و تقسيم كشورهاي عربي تصريح كرد: لبنان بايد اولين كشوري باشد كه جلوي اين برنامه بايستد چرا كه مسيحيان در لبنان و شرق جداي از ديگر اقوام نيستند.

نبیه بری: لبنان مقابل طرح تجزیه و تقسیم کشورهای عربی خواهد ایستاد

رييس مجلس لبنان در جريان مراسمي در دانشگاه روح القدس لبنان گفت: ما به كوتاهي پارلمان در تصحيح قوانين (براي تغيير سن رأي دهندگان از 21 سال) براي مشاركت دادن جوانان در امور سياسي كشور اعتراف مي كنيم ولي مهاجرت راه حل اين مشكل نيست.

نبيه بري خطاب به جوانان لبناني گفت : به همين خاطر به شما مي گويم به مسافرت برويد ولي مهاجرت نكنيد.

وي افزود: وقتي كه به خود مي‌آييم متوجه خواهيم شد كه درصد بيكاري در كشور افزايش يافته و درصد جهانگردان كاهش و كشور به مانند سوپر ماركتي براي فروش موضع گيري ها تبديل شده است.

رييس مجلس لبنان با هشدار دادن نسبت به برنامه تجزيه و تقسيم كشورهاي عربي تصريح كرد: من از تمامي لبناني ها به خصوص مسيحيان در خارج از كشور مي خواهم به خاطر شرايط كنوني و كاهش توجه به امور داخلي، به لبنان به عنوان يك ضرورت لبناني متمسك باشند و بقاي لبنان از طريق اين ديدگاه امكان پذير است.

نبيه بري با مورد خطاب قرار دادن پاپ شانزدهم و سران كشورهاي غربي گفت: نگران مسيحيان لبنان نباشيد بلكه نگران لبنان باشيد چرا كه ما، در لبنان يا با هم براي انجام كاري قيام خواهيم كرد يا با هم در جاي خود ساكت خواهيم نشست.

بري در پايان به همه جوانان توصيه كرد تا به سوي ادارات و مؤسسات امنيتي و دفاعي روي بياورند و به آن بپيوندند.

گفتني است تقريبا بيشتر لبناني ها به خصوص جوانان به خاطر بيكاري و وضعيت بد سياسي اين كشور در خارج از كشور بويژه آفريقا و برزيل به سر مي برند و تنها بخش كمي از 20 ميليون لبناني يعني حدود چهار و نيم ميليون نفر در كشور خود زندگي مي كنند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01