۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۱۱:۴۶ ق٫ظ

اين روزنامه در ادامه گزارش داد: طرح نتانياهو براي اولين بار در برگيرنده به رسميت شناختن ضمني دردها و رنج‌هاي آوارگان فلسطيني و تاكيد بر ضرورت حل مشكلات آنها و حق بازگشت آنها به كشور فلسطين است.

نتانیاهو قصد دارد کشور فلسطین را در مرزهای موقت به رسمیت بشناسد

روزنامه كويتي الجريده براي نخستين بار از طرح صلح بنيامين نتانياهو مبني بر به رسميت شناختن كشور فلسطين در مرزهاي موقت خبر داد.

به نقل از روزنامه كويتي الجريده بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي قصد دارد تا زمان ترسيم مرزها با همكاري اردن، طرح صلح خود را مبني بر به رسميت شناختن كشور فلسطين در مرزهاي موقت ارائه دهد.

اين روزنامه در ادامه گزارش داد: نتانياهو همچنين قصد دارد تدابير امنيتي طولاني مدت در اين منطقه اتخاذ كند.

روزنامه الجريده همچنين نوشت: نتانياهو قصد دارد اين طرح خود را در دو سخنراني‌اش در اراضي اشغالي و كنگره آمريكا طي ماه آينده ارائه دهد.

اين روزنامه در ادامه گزارش داد: طرح نتانياهو براي اولين بار در برگيرنده به رسميت شناختن ضمني دردها و رنج‌هاي آوارگان فلسطيني و تاكيد بر ضرورت حل مشكلات آنها و حق بازگشت آنها به كشور فلسطين است.

روزنامه الجريده به نقل از يك منبع بلندپايه نوشت:‌ به رسميت شناختن قدس شرقي به عنوان پايتخت كشور فلسطين و ارائه اماكن مقدس به سازمان ملل از سوي نتانياهو ناگهاني و غافلگيركننده خواهد بود.

اين منبع در ادامه افزود: اسرائيل در صورت شكست مذاكرات، پيشنهاد ادامه يافتن مذاكرات مستقيم بين دو طرف را به مدت يك سال ارائه مي‌دهد.

روزنامه الجريده همچنين گزارش داد: دولت نتانياهو طرح كلي خود را طي ديدار اسحاق مولخو فرستاده ويژه نتانياهو و صائب عريقات مذاكراه كننده ارشد فلسطين ارائه داده است اما عريقات چنين ديداري را رد كرده است.

گفته مي شود كه نتانياهو طرح صلح خود را طي سخنراني‌اش در برابر كنگره آمريكا در اواخر ماه مه ارائه خواهد داد.

تحليلگران اسرائيلي معتقد هستند كه نتانياهو سعي مي‌كند تا از حمايت نمايندگان آمريكايي در صورت ارائه طرح صلح جايگزين از سوي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا برخوردار شود.

اين در حالي است كه السيد البدوي رئيس حزب الوفد مصر در گفت وگو با روزنامه نگاران اظهار داشت:‌ مساله فلسطين در راس برنامه هاي اين حزب و مذاكراتش با مسئولان بين المللي و اروپايي است.

وي در ادامه افزود:‌ حزب الوفد خواهان اينست كه اسراييل كشور فلسطين را در مرزهاي سال 1967 به مركزيت قدس به رسميت بشناسد.

 

زمان انتشار : 1390-01-03