۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۷:۰۲ ق٫ظ

یکی از نمایندگان بنیاد سما به عنوان یکی از نهادها جامعه اسلامی که در راه‌اندازی این دانشگاه مشارکت داشته است تصدیق کرد که مهمترین هدف مدارس و نهادهای آموزشی خدمت به جامعه استف این نهادهای آموزشی معماری آینده ما را ارائه می کنند، آینده ای که هیچ خشونتی در آن راه نداشته و تنها به گ

نخستین دانشگاه اسلامی آلبانی راه‌اندازی شد

نخستین دانشگاه اسلامی در تاریخ آلبانی در حومه شهر تیرانا، پایتخت این کشور با هدف تربیت رهبران و ائمه جماعات در داخل این کشور برای هدایت جوامع مسلمان محلی راه‌اندازی شد.

به نقل از اسلام تودی، در مراسم افتتاح نخستین دانشگاه اسلامی آلبانی رئیس جامعه مسلمان آلبانی، سلیم موکا با تأکید بر عدم نسبت اسلام با خشونت و انهدام گفت: اسلام دین ایمان و دانش است.

وی افزود: نخستین آموزه قرآنی که از جانب خداوند به پیامبر ابلاغ شد " خواندن " بود. ما تا کنون گامهای بسیاری مهمی برای جوانان خود برداشته ایم تا آنها بتوانند بخوانند و مطالعه کنند.

یکی از نمایندگان بنیاد سما به عنوان یکی از نهادها جامعه اسلامی که در راه‌اندازی این دانشگاه مشارکت داشته است تصدیق کرد که مهمترین هدف مدارس و نهادهای آموزشی خدمت به جامعه استف این نهادهای آموزشی معماری آینده ما را ارائه می کنند، آینده ای که هیچ خشونتی در آن راه نداشته و تنها به گفتگو توجه می شود.

سالی بریشا نخست وزیر آلبانی به مناسبت افتتاح این دانشگاه از تمام آلبانیاییها خواست برای تسریع توسعه این کشور متحد شوند.

وی اظهار داشت: بگذارید از این رویداد الهام گرفته تا به یکدیگر احترام گذاشته، پیام روحیه مدنی خود را اشاعه دهیم و اطمینان حاصل کنیم که به سمت آینده ای حرکت می کنیم که با تلاشهای فراوان خود آن را ساخته ایم.

دولت در سال 2005 به منظور تربیت ائمه جماعات و رهبران اسلامی برای جامعه مسلمان این کشور با راه اندازی یک دانشگاه اسلامی موافقت کرد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-21