۱۳۹۸/۰۹/۲۰
۱۰:۲۶ ق٫ظ

مرکز آموزش شهرداری منطقه ی غُبیری در جنوب بیروت و رایزنی فرهنگی ایران در لبنان امروز (دوشنبه) مراسم جشن فارغ التحصیلی «نخستین دوره ی آموزش زبان فارسی» را در این شهر برگزار کردند.

نخستین دوره فارسی آموزی در بیروت پایان یافت

به گزارش الأمه:

این مراسم با حضور «عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان، «معن خلیل» شهردار غبیری، فارسی آموزان لبنان و جمعی از علاقه مندان به زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.

خامه یار با اشاره به ویژگی های برجسته زبان فارسی و قدمت آن گفت: زبان فارسی جایگاه والایی در جهان اسلام دارد و توانسته بیش از ۱۲ قرن پیاپی حضور خود را در میان تألیفات ادبی فراوان اثبات کند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت: تأثیر زبان فارسی بر ادبیات و زبان عربی به نحوی است که اصطلاحات بسیاری را در عربی می یابیم که ریشه ی فارسی دارند و بسیاری از کتاب های فارسی به زبان های دیگر به ویژه عربی ترجمه شده اند و شخصیت های برجسته ای مانند اقبال لاهوری، حافظ، سعدی و مولوی زیبایی ها و لطافت های زبان فارسی را در قالب اشعار به نمایش گذاشته اند.

خامه یار با قدردانی از فارسی‌آموزان لبنان که این زبان را برای یادگیری انتخاب کرده اند، ابراز امیدواری کرد آنان بتوانند با همکاری رایزنی برای ادامه تحصیل به دانشگاه های ایران اعزام شوند.

«معن خلیل» شهردار منطقه غُبیری نیز در سخنان خود از حضور رایزن فرهنگی ایران در این مراسم قدردانی و بر اهمیت آموزش زبان فارسی جهت آشنایی هر چه بیشتر با میراث و تمدن ایرانی تأکید کرد.

در پایان مراسم گواهینامه های فارسی آموزان لبنانی به آنان اهدا شد و دو طرف از ساختمان و بخش های مختلف مرکز آموزش شهرداری غُبیری و کلاس های آموزش زبان فارسی بازدید کردند.

 

منبع: ایرنا