۱۳۹۸/۰۶/۲۴
۹:۲۲ ق٫ظ

نخستین شهید فاطمیون که تنها بعد از گذشت سه ماه از تأسیس فاطمیون به شهادت رسیده است، به دلیل عدم شناخت مردم در ماه‌های ابتدایی از فعالیت‌های جهادی تیپ فاطمیون در گمنامی و غربت به خاک سپرده شد.

نخستین شهید فاطمیون چه کسی بود؟+فیلم

به گزارش الأمه:

از 22 اردیبهشت ماه 92 که فاطمیون تأسیس شد تا به امروز به دلیل حضور بی‌نظیر رزمندگان افغانستانی در مناطق درگیری سوریه، لشکر فاطمیون بیشترین تعداد شهدای جبهه مقاومت را از آن خود کرده‌اند. رزمندگان افغانستانی بیش از سه برابر ایرانی‌ها در دفاع از حرم اهل بیت(ع) شهید داده‌اند.

شهید «عظیم واعظی» نخستین شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون است. او در 24 خرداد 1360 متولد شد. ساکن مشهد بود و حزو  گروه 22 نفره‌ای بود که پایه گذار فاطمیون بودند. عظیم واعظی که جزو نخستین گروه رزمندگان افغانستانی فاطمیون برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) راهی سوریه شد در 30 مرداد ماه 92 توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و لقب نخستین شهید فاطمیون را از آن خود کرد. شهید عظیم واعظی که تنها بعد از گذشت سه ماه از تأسیس فاطمیون به شهادت رسیده است، به دلیل عدم شناخت مردم در ماه های ابتدایی از فعالیت‌های جهادی تیپ فاطمیون و شهدای آن، در گمنامی و غربت در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد به خاک سپرده شد.

نماهنگی درباره این شهید والامقام توسط مرکز رسانه فاطمیون تهیه و منتشر شده است که در ادامه قابل مشاهده است:

منبع: تسنیم