۱۳۹۸/۰۲/۳۱
۹:۳۳ ق٫ظ

نشست اساتید طرح ملی تلاوت با جمعی از اساتید قرآن کشور سوریه در محل دفتر مقام معظم رهبری در دمشق برگزار شد.

نشست اساتید طرح ملی تلاوت با اساتید قرآن سوریه برگزار شد

به گزارش الأمه:

 

 نشست اساتید طرح ملی تلاوت با جمعی از اساتید قرآن کشور سوریه در محل دفتر مقام معظم رهبری در دمشق برگزار شد.

در این نشست حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت درسخنانی پرورش استعدادهای قرآنی را از اهداف طرح برشمرد و گفت: در این طرح برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که قاری در پایان دوره شش ساله به عنوان یک مبلغ و مبلغه در جهان اسلام می‌تواند تلاوت را با رویکرد معناگرایی گسترش دهد.

وی درخصوص دیگر اهداف طرح گفت: کشف و شناسایی استعدادها به همراه رشد و شکوفایی آنها با بهره‌گیری از روشهای نوین آموزشی در رشته‌هایی چون صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا و سبک زندگی قرآنی برگزار می‌شود.

 

 

وی درخصوص نحوه اجرای این طرح گفت: علاقه‌مندان ابتدا در دوره ۴۵ روزه شرکت کرده و پس از آن در آزمون مورد سنجش قرار می‌گیرند و در صورت موفقیت، به مرحله اول طرح که طی دو سال برگزار می‌شود، می پیوندند. 

مقدم‌کیا از برگزاری طرح ملی تلاوت ویژه پسران و دختران خبر داد و گفت: این طرح برای پسران در رده سنی ۸ تا ۱۴ سال و برای دختران در رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود که هر شرکت‌کننده پس از پایان دوره‌های مختلف و در صورت کسب حد نصاب لازم گواهی پایان دوره دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما به صورتی است که قاری پس از گذراندن دو سال مقدماتی در منطقه و شهر خود برگزیده شود و پس از گذراندن مرحله دوم به عنوان برگزیده استانی و پس از گذراندن مرحله سوم به عنوان برگزیده کشوری و بین‌المللی انتخاب و معرفی شود.

وی از برگزاری طرح ملی تلاوت در چهار سبک خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان طرح در ۴ سبک عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی و شحات انور تحت آموزش قرار می‌گیرند. البته در این دوره‌ها حفظ قرآن هم در دستور کار ما قرار دارد و  شرکت‌کنندگان بجز حفظ آیات تلاوت‌های تقلیدی، ۱۰ جزء قرآن کریم را هم حفظ می‌شوند. در واقع رویکرد ما در طرح، تلاوت و حفظ قرآن است.

 

 

دبیر طرح ملی تلاوت درخصوص روایت‌های ارائه شده در این طرح گفت: دوره‌های اول و دوم طرح ملی تلاوت به روایت حفص از عاصم و دوره سوم که همان دوره عالی است قرآن آموز با قرائات هفتگانه آشنا و روایت ورش از نافع راهم مسلط می شود.

در ادامه این مراسم مربیان قرآن کشور سوریه سؤالاتی را مطرح و خواستار همکاری بیشتر با طرح ملی تلاوت شدند.

همچنین مقرر شد در ایام حضور اساتید و قرآن‌آموزان طرح ملی تلاوت در کشور سوریه دوره‌های ویژه قرآن‌آموزان و اساتید این کشور توسط اساتید طرح ملی تلاوت برگزار شود.

 

منبع: فارس