۱۳۹۸/۰۳/۰۸
۷:۵۶ ق٫ظ

به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی و با همکاری دانشکده علوم انسانی دانشگاه پالمبانگ، نشست تخصصی «ایران، قدس و فلسطین» با حضور دانشجویان و استادان این دانشگاه برگزار شد.

نشست «ایران، قدس و فلسطین» در اندونزی

به گزارش الأمه:

در ابتدای نشست کیکی میکائیل، استاد دانشگاه و مسئول اتاق ایران در دانشگاه پالمبانگ، ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، به خاطر حمایت از این نشست تخصصی گفت: امروز شاهدیم که مسئله فلسطین در رسانه‌ها و محافل بین‌المللی مطرح می‌شود و اخبار متفاوتی درباره آن به گوش می‌رسد. به همین دلیل نسل جوان به ویژه دانشجویان باید از واقعیت‌های فلسطین آگاه باشد و بتواند مسائل مربوط به درگیری و جنگ فلسطین و اسرائیل را درک کند.

سخنران بعدی نشست نور هدی، رئیس دانشکده ادب و علوم انسانی دانشگاه پالمبانگ، ضمن بیان تاریخچه‌ای از سرگذشت ملت فلسطین، اظهار کرد: اسرائیل برای ایجاد اختلاف و فتنه در منطقه ایجاد شد و ماهیت رژیم صهیونیستی بر همین اساس شکل گرفته و امروز دیگر موضوع فلسطین از یک مسئله عربی خارج شده است و مشکل فلسطین مشکل مردم فلسطین نیست و همه جهان اسلام و ملت‌های مسلمان در این باره مسئول هستند. هرکس با توجه به توان و قدرت خود باید در راه آزادی فلسطین تلاش کند و تنها راه آزادی فلسطین همدلی و وحدت مسلمانان جهان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: جامعه بین‌الملل باید به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال ۱۹۴۷ شماره ۱۸۱ در خصوص استقلال دولت فلسطین احترام بگذارد.

کِماس آری پانجی، مورخی از سوماترای جنوبی، نیز در خصوص اهمیت موضوع فلسطین گفت: در حال حاضر موضوع فلسطین مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است و همه مسلمانان باید دغدغه آن را داشته باشند و برای آزادی فلسطین سهیم باشند. حداقل کاری که یک مسلمان واقعی می‌تواند ‌انجام دهد، دعا برای نابودی اسرائیل و پیروزی جنبش مقاومت فلسطین است.

آری پانجی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان، برای ما عزیز و قابل احترام است، چرا که پیامبر اسلام از آنجا معراج خود را آغاز کرد. بسیاری از پیامبران نیز مأموریت خود را از قدس شریف آغاز کردند که نشانه اهمیت این سرزمین برای جهان اسلام است. اعلام آخرین جمعه ماه رمضان از طرف ایران می‌تواند الگویی برای کشورهایی باشد که بر دفاع از فلسطین تمرکز دارند.

وی در پایان افزود: ایران تنها کشوری است که مخالفت شدید خود را از شکل‌گیری اسرائیل در خاورمیانه اعلام کرده است.

 

منبع: ایکنا