۱۳۹۷/۰۹/۲۰
۱۲:۵۷ ب٫ظ

نشست مسوولان نهادهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مستقر در عراق با حضور نماینده ولی فقیه ، سفیر و رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در عراق و دیگر مسئولین فرهنگی فعال در عراق در نجف اشرف برگزار شد .

نشست مسوولین فرهنگی ج.ا.ایران در عراق

به گزارش الأمه:

در ابتدای این نشست حضرت آیت ا... حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق ضمن برشمردن صفات مومنان بر اساس روایتی از امام صادق (ع) به اهمیت ایجاد ارتباط با دیگر مسلمانان پرداخت .

ایشان در ادامه افزود همایشی با نام « ملتقی الفکر الاسلامی »در دانشگاه نهرین بغداد برگزار کردیم که موسسات و گروه های مختلف شیعه و سنی در این همایش دخیل بودند و مقالات بسیاری برای این همایش با محوریت گسترش همکاری و همدلی بین ادیان و مذاهب از کشورهای مختلف اسلامی ارسال و برگزیده شد .

سپس آقای مسجدی سفیر ج.ا.ایران در عراق ضمن برشمردن برخی از رخدادها در فضاهای سیاسی و امنیتی کشور عراق  افزود تلاش و سعی مجدانه تمامی ما برای توسعه همکاری ها بین دو کشور دوست و همسایه که سابقه طولانی در اشتراکات فرهنگی و دینی و مذهبی دارند لازم است .

سفیر کشورمان در عراق در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور عراق به جمهوری اسلامی ایران و دیدار وی با مقام معظم رهبری گفت : در دیدار صورت گرفته مقام معظم رهبری تاکید فرمودند تا همکاری ها و روابط بین دو کشور ایران و عراق نسبت به گذشته افزایش یابد و معظم ا... با اشاره ویژه به زیارت اربعین و حضور زائرین ایرانی و دیگر کشورها در عراق جهت شرکت در این حرکت عظیم و بی نظیر بین المللی جهان اسلام از میزبانی مردم و مسوولین عراقی قدردانی نموند.  

در ادامه این نشست آقای اباذری رایزن فرهنگی کشورمان و دبیر کمیسیون فرهنگی دستگاه ها  نهادهای فرهنگی ایرانی حاضر در عراق  گزارشی از فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در عراق ارائه کردند .

وی مهمترین رخداد بزرگ فرهنگی و مذهبی که بین دو کشور در طی سال های اخیر شکل گرفته است را زیارت اربعین دانست و بحمد ا.. دو کشور تلاش فراوانی در هر چه بهتر برگزار شدن این رخداد بزرگ دینی – مذهبی و فرهنگی دارند .

رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد افزود فرموده مقام معظم رهبری در توسعه روابط بین دو کشور باید سرلوحه فعالیت های تمامی دستگاه ها و نهادها قرار گیرد چرا که دو کشور ایران و عراق علاوه بر همکاری های اقتصادی و سیاسی اشتراکات فرهنگی فراوانی باهم دارند و نقش سازنده و مثبت مسوولین نهادهای فعال ایرانی در عراق پل ارتباطی برای توسعه روابط دو کشور است  .

شایان ذکر است در این نشست مسئول بعثه مقام معظم رهبری ، سرکنسول ج.ا.ایران در نجف ، نماینده اتحادیه رادیو تلویزون های اسلامی ، مسوولین دفاتر بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف  کاظمین ، نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات ، معاون جامعه المصطفی ، مسوول صداو سیما ج.ا.ایران در عراق و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی و نماینده فرهنگی ایران در بسیج مردمی عراق حضور داشتند و هر کدام از مسئولین به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_بغداد