۱۳۹۸/۰۳/۰۵
۱۱:۵۲ ق٫ظ

نشست هماهنگی بزرگداشت روز قدس با حضور اعضای هیأت رئیسه مسجد آبی در رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین برگزار شد.

نشست هماهنگی بزرگداشت روز قدس در فیلیپین برگزار شد

به گزارش الأمه:

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه مسجد "آبی" فیلیپین متشکل از نقیب طاهر، امام جماعت مسجد، جاجوری آراسا، رئیس امور اداری، عبدالرزاق اوندائی، استاد بازنشسته دانشگاه و معاون امور اداری و عبدالمنعم سلیمان، قاری بین‌المللی قرآن کریم و رئیس دارالقرآن محمد رسول الله(ص)، آرامپونی، امام نمازخانه امام صادق (ع)، امام ادریس، امام مسجد امام رضا(ع) در بولاکان، محمد تنهایی، سفیر و محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل برگزار شد.

در ابتدای این نشست نقیب طاهر به نمایندگی از سوی هیأت فیلیپینی گزارشی از وضعیت مسجد آبی و مسلمانان این کشور ارائه کرد.

وی با اشاره به بزرگداشت روز قدس ادامه داد: همه مسلمانان جهان در این زمینه مسئول هستند و در مسجد آبی در بیست و هفتم ماه رمضان که آخرین جمعه ماه رمضان سال جاری است، این مطلب را در خطبه نماز جمعه اعلام می‌کنیم.

جاجوری هم در سخنانی، به بررسی اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان در فیلیپین و اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در این ایام پرداخت.

تنهایی، سفیر کشورمان در مانیل در این نشست، بیان کرد: ماه مبارک رمضان دارای برکات و مزایای زیادی است که از آن جمله می‌توان به آخرین جمعه ماه رمضان اشاره کرد که به یوم القدس مشهور است و روزی است که باید همه مسلمانان با وحدت در سراسر جهان عمل کرده و همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان اعلام کنند.

وی افزود: قدس روزی است که مسلمانان ایران یاد و خاطره همه مسلمانان جهان را در نظر می‌گیرند و از کسانی یاد می‌کنند که در فلسطین، سوریه، یمن و دیگر بلاد اسلامی زیر بمباران‌ها و اقدامات تروریستی هستند.

تنهایی خاطر نشان کرد: امروزه بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان در فقر به سر می‌برند و ما باید با یکدیگر متحد شده و برای یافتن راه حلی منطقی در این زمینه اقدام کنیم.

 
منبع: حوزه نیوز