۱۳۹۸/۰۷/۲۹
۱۰:۳۰ ق٫ظ

به دعوت مرکز توسعه اندیشه اسلامی "الحضاره" و انجمن گفتگوهای فرهنگی، نشست و گفتگوی نخبگان با "عباس خامه یار" رایزن کشورمان در لبنان، در خصوص روابط ایران با جنبش های اسلامی برگزار شد.

نشست و گفتگوی نخبگانی با رایزن فرهنگی ایران در بیروت

به گزارش الأمه:

این نشست روز گذشته با حضور شخصیت های دینی، فرهنگی، سیاسی برجسته ای از جمله ابراهیم المصری دبیرکل سابق جماعت اسلامی در لبنان، اسامه حمدان و علی برکه، از رهبران جنبش حماس ،احسان عطایا نماینده جهاد اسلامی در لبنان، حسن قبلان عضو دفتر سیاسی جنبش امل برگزار شد.

انیس نقاش هماهنگ کننده شبکه امان، حسان قطب مسئول مرکز مطالعات و تحقیقات لبنان ، دکتر مصطفی لداوی دبیر اتحادیه جهانی علمای مقاومت ، دکتر طلال عتریسی مشاور علمی دانشگاه معارف لبنان از دیگر میهمانان این نشست بودند.

در این نشست خامه یار در خصوص روابط ایران و جنبش های اسلامی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز یک گزارش تحلیلی ارائه کرده و به عوامل همگرایی و واگرایی موجود میان ایران و جنبش های اسلامی به ویژه اخوان المسلمین پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین اظهار داشت: ایران برای توسعه روابط با تمامی جنبش ها و جریان های  اسلامی در همه جهان اسلام آمادگی و تلاش دارد. وی افزود: ما خواهان تعیین اولویت ها و تأکید بر موضوعات مشترک به ویژه مسئله فلسطین هستیم. 

خامه یار در پایان از تمامی میهمانان حاضر برای بازدید از ایران و آگاهی یافتن از وضعیت داخلی و پیشرفت‌های شگفت‌انگیز و به ویژه اوضاع اهل تسنن در کشورمان دعوت نموده و به بیان تلاش های همه جانبه ایران در زمینه ایجاد وحدت اسلامی میان تمامی مسلمانان پرداخت.

سپس گفتگوهایی میان طرف های حاضر با رایزن فرهنگی کشورمان  در مورد اهمیت پشت سر گذاشتن موارد اختلاف و همکاری جهت طراحی پروژه های مشترک اسلامی که بتواند با مسائل مهم و چالش ها و بحران های پیش رو مقابله کند، صورت گرفت. 

 

منبع: ایرنا