۱۳۹۷/۰۶/۰۷
۳:۴۲ ب٫ظ

جلسه نقد و بررسی کتاب «لبنان‌زدگی» به مناسبت چهلمین سالروز ربودن امام موسی صدر، یازدهم شهریورماه برگزار می‌شود.

نقد و بررسی «لبنان زدگی» در سرای اهل قلم

به گزارش الأمه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر:

سرای اهل قلم خانه کتاب، به مناسبت چهلمین سالروز ربودن امام موسی صدر جلسه نقد و بررسی کتاب «لبنان زدگی» نوشته سیدحسین مرکبی را روز یکشنبه 11 شهریور ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.

در این جلسه دکتر رسول رسولی پور، پسادکترای فلسفه‌ دین از دانشگاه نوتردام و عضو هیات علمی گروه فلسفه دانشگاه خوارزمی و کوروش علیانی، نویسنده و منتقد ادبی و سیدحسین مرکبی درباره کتاب «لبنان زدگی» سخن خواهند گفت.

کتاب «لبنان زدگی» سفرنامه‌ای درباره لبنان است که در سال 1396 با شمارگان هزار نسخه، 104 صفحه و بهای 8500 تومان در نشر آرما منتشر شد. چاپ دوم این کتاب نیز به زودی عرضه می‌شود.

نویسنده در این کتاب مشاهدات خود از لبنان، تاثیر اندیشه و برنامه‌های عملی امام موسی صدر و همچنین فعالیت‌های موسسات امام موسی صدر در این کشور را روایت کرده است. گزارش دیدار از برخی مراکز علمی و فرهنگی حزب‌الله لبنان نیز بخش دیگری از این سفرنامه را تشکیل می‌دهد. عناوین بخش‌های 9گانه کتاب به ترتیب به این شرح است: «دهکده»، «استغنا»، «تمدن»، «حیات»، «خموشی»، «عمان»، «قصاص»، «لبنان زدگی» و «کرشمه».

مرکبی مترجم متون معاصر عربی است و در حال حاضر در رشته زبان آلمانی در دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل می‌کند. از میان ترجمه‌های منتشر شده او می‌توان به «امام مهدی(عج) و اخبار غیب» و «لبیک یا حسین» که هر دو از سخنان سیدحسن نصرالله است، اشاره کرد. «امام مهدی و اخبار غیب» را انتشارات جمکران و «لبیک یا حسین» را نشر خیمه منتشر کرده‌ است.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 17 تا 19 عصر یکشنبه 11 شهریورماه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب، واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 حضور یابند. 

حضور در این نشست برای همه آزاد است.