۱۳۹۷/۰۲/۱۱
۱۲:۲۷ ب٫ظ

مشكل سوريه با بسياري افراد و مشكل اين افراد با سوريه اين است كه اين كشور به اصول عربي خود پايبند است و دست از حمايت از مقاومت و مخالفت با اسرائيل و نقشه‌هاي آمريكا در منطقه بر نمي‌دارد.

نماینده سوریه: توطئه‌ای علیه سوریه در جریان است

يك نماينده پارلمان سوريه با اشاره به دستگيري اتباع آمريكايي و چند كشور ديگر در جريان ناآرامي‌هاي سوريه گفت كه توطئه‌اي عليه اين كشور در جريان است.

"سليم عبود " در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رويدادها و راهپيمايي‌ها در جهان عرب مسالمت آميز است و عليه رژيم‌هايي صورت گرفته كه مواضع آنها با مطالبات مردم در تضاد است و با اسرائيل همكاري و تعامل داشته‌اند.

وي افزود: اما وضعيت در سوريه متفاوت است زيرا تظاهرات و رويدادها در اين كشور مسالمت آميز نيست و آتش سوزي‌ها، تيراندازي‌ها و كشته شدن افراد نشان مي‌دهد كه توطئه طراحي شده‌اي عليه ثبات و اصول و مواضع سوريه در جريان است.

عبود گفت: مشكل سوريه با بسياري افراد و مشكل اين افراد با سوريه اين است كه اين كشور به اصول عربي خود پايبند است و دست از حمايت از مقاومت و مخالفت با اسرائيل و نقشه‌هاي آمريكا در منطقه بر نمي‌دارد.

وي افزود: آنچه امروز روي مي‌دهد؛ توطئه‌اي است كه زمان و مكان آن خواه در شهر "درعا يا "لاذقيه " از پيش تعيين شده است.

عبود درباره علت اجراي اين توطئه در شهرهاي درعا و لاذقيه گفت: اين توطئه در شهر درعا صورت گرفته زيرا اين شهر در نزديكي مرز با فلسطين اشغالي و درخط مقدم مقابله با اسرائيل قرار داد و در شهر لاذقيه انجام شده است زيرا اين شهر زادگاه "بشار اسد " رئيس جمهوري سوريه به شمار مي‌رود.

وي با اشاره اهداف مغرضانه برخي براي ايجاد ناآرامي در سوريه گفت: اين افراد اگر واقعا خواسته‌اي داشتند؛ به صورت مسالمت آميز در خيابان‌ها راهپيمايي مي‌كردند و اسلحه حمل نمي‌كردند و دارايي‌هاي عمومي و خصوصي را آتش نمي‌زدند اما با اين كار نشان دادند كه توطئه‌اي خطرناك براي ايجاد ترس در دل مردم در كار است.

اين نماينده پارلمان سوريه درباره بازداشت يك تبعه آمريكايي و افرادي از مليت‌هاي مختلف به اتهام دست داشتن در ناآرامي‌هاي سوريه گفت: بسياري از كشورهاي عربي و غير عربي مسئول بر هم زدن اوضاع هستند و آنها هستند كه فراخوان مي‌دهند و تيراندازي مي‌كنند و اين حوادث را به راه مي‌اندازند.

رسانه‌هاي رسمي سوريه پيش از اين از بازداشت يك تبعه آمريكايي در شهر "دمشق " به جرم تشويق ديگران به اقدام عليه نظام سوريه خبر دادند و گفتند: اين جوان مصري‌تبار و داراي گذرنامه آمريكايي در سوريه كار مي‌كرده و محركامه سفري به اسرائيل داشته است.

روزنامه "الشرق " قطر نيز به نقل از منابع موثق نوشت: نيروهاي امنيتي و مردم در شهر "حمص " سوريه افراد مسلح سوار بر دو دستگاه خودرو را دستگير كرده‌اند كه تابعيت مغربي، الجزايري، آمريكايي، اردني و فلسطيني داشته‌اند.

 

زمان انتشار : 1390-01-09