۱۳۹۷/۱۱/۳۰
۶:۱۶ ب٫ظ

فعالیت‌های بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط از روز پنج‌شنبه آینده، 21 فوریه(2 اسفند) آغاز می‌شود و تا دوم ماه مارس(11 اسفند) ادامه می یابد.

از پنجشنبه آغاز می شود

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط با مشارکت 882 ناشر

به گزارش الأمه:

در این نمایشگاه علاوه بر مهم‌ترین انتشارات و کتابفروشی های مصر و جهان عرب و سایر کشور های خارجی، بخش‌های فرهنگی مصر همچون مرکز ملی ترجمه و انجمن کتاب مصر و تعدادی از چهره‌های شاخص فکری و ادبی مصر نیز حضور خواهند‌داشت.

ناشران مصری همراه با هزاران عنوان کتاب از مهم‌ترین و به‌روز‌ترین تالیفاتی که در قاهره و اسکندریه منتشر شده به همراه مجموعه عظیمی از تولیدات چاپخانه‌های عمان، جهان‌عرب و سایر کشورها در این نمایشگاه حضور دارند و همچنین بخش‌های اصلی و مهم و بزرگ در مهم‌ترین سالن های نمایشگاه به انتشارات مصری اختصاص داده شده است.

همچنین تعداد ناشرانی که در نمایشگاه امسال شرکت می کنند، 882 ناشر از 30 کشور مختلف است و برخی ازکشورها همچون چین، بلغارستان، کانادا و سریلانکا  برای اولین بار در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و 523 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه در دسترس بازدیدکنندگان قرار می گیرد که 35 درصد آنها از تازه‌ترین کتب منتشر شده به شمار می‌روند.

مدیریت نمایشگاه کتاب مسقط تصمیم گرفته تا به جای آنکه شهرهای عمان میهمان ویژه این نمایشگاه باشند استان های این کشور به عنوان میهمان ویژه سالانه انتخاب شوند و در نمایشگاه امسال استان «البریمی» میهمان ویژه خواهد‌بود.

همچنین در این نمایشگاه برنامه‌های مختلف فکری، فرهنگی و هنری تدارک دیده شده که در طول برگزاری نمایشگاه اجرا خواهد‌شد و چهار سالن مجهز به این برنامه‌ها اختصاص داده شده که بخش‌های اصلی، برنامه های فرهنگی و فعالیت کودکان است.

بنابر این گزارش، بخشی از هر سالن در این نمایشگاه به طرح ها و ابتکارات فرهنگی اختصاص داده شده که در آن مجموعه‌های مرتبط با چاپ و نشر کتاب شرکت کرده اند و همچنین قرار است سالن‌هایی جهت حضور مولفین برای امضای آثارشان و بستن قرداد‌های تولید و نشر کتاب درنظر گرفته شود.

از جمله دیگر تصمیمات برگزار کنندگان، توسعه مرکز رسانه ای نمایشگاه و تقویت فضای اطلاع رسانی تا بتواند پنجره‌ای خبری از نمایشگاه به سوی جهان باشد و همچنین ظرفیت «مرکز رسانه ای جلیس» عمان برای دربرگرفتن «گروه کودک جلیس» توسعه پیدا خواهد کرد.

بنابر این گزارش، در پوشش خبری این برنامه‌ها بیش از 25 موسسه از جهان‌عرب و سایر کشورها شرکت می‌کنند تا این رویداد را به گوش مردم کشورهای مختلف برسانند.

در کنار آن سایت نمایشگاه اپلیکیشنی نیز درنظر گرفته شده که همزمان با افتتاح نمایشگاه شروع به کار خواهد‌کرد تا دسترسی مردم به اطلاعات نمایشگاه و کتب آن را تسهیل کند.