۱۳۹۷/۱۱/۲۸
۸:۲۰ ب٫ظ

مدیران نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره اعلام کردند پنجاهمین دوره این نمایشگاه که روز سه‌شنبه درمرکز نمایشگاه های بین المللی مصر شروع به کار کرد میزبان حدود 3 میلیون بازدید کننده بوده‌است.

نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره؛مردم سد توقعات را شکستند

به گزارش الأمه، به نقل از العربیه

به گفته اسلام بیومی، مدیر سازمان نمایشگاه ها در انجمن کتاب مصر که سالانه وظیفه برگزاری این نمایشگاه را بر عهده دارد، در آخرین روز برگزاری شاهد حضور 250 هزار بازدید کننده بود تا به طور کلی تعداد بازدیدکنندگان در طول 14 روز به 2 میلیون و 916 هزار بازدید کننده برسد.

وی طی سخنانی به خبرنگاران گفت: مردم با استقبال خوب شان نشان دادند پیش بینی های مخالفان انتقال این نمایشگاه از شهرک نصر به شهرک «قاهره جدید» اشتباه بوده است.

پنجاهمین دور این نمایشگاه(دور جوایز طلایی) در بازه 23 ژانویه تا 5 فوریه و برای اولین بار در مرکز بین المللی مصر در شهرک «قاهره جدید» برگزار شد.

گفتنی است مکان قبلی برگزاری این نمایشگاه، سرزمین نمایشگاه های شهر نصر در شرق قاهره بوده است.

برخلاف انتظارات برای کاهش بازدیدکنندگان که در دور قبل تعدادشان به 4.5 میلیون بازدید کننده می رسید، امسال استقبال مردم خود شاخصی برای سنجش میزان موفقیت در نمایشگاه امسال تبدیل شده است؛ خصوصا با تغییر ماهیت محل برگزاری که باعث شد عرضه کتب در تالارهای سربسته صورت بگیرد و فاقد هرگونه فضای بازی باشد که در محل قبلی و با حضور فروشندگان «سور ازبکیه» صورت می گرفت.

محمد رشاد، رئیس سابق اتحادیه ناشران جهان عرب نیز گفت: تعدادی از مدیران نمایشگاه های کتاب جهان عرب با من سخن گفتند وتحسین خود رانسبت به مکان جدید نمایشگاه قاهره و تجهیزات و خدمات آن ابراز داشتند.

وی افزود: سالانه حدود 20 نمایشگاه کتاب در سراسر جهان عرب برگزار می شود؛ به نظر من نمایشگاه بین المللی کتاب قاهره همانگونه که اولین نمایشگاه رسمی و بین المللی در جهان عرب در سال 1969 میلادی بود امروز نیز از لحاظ ظاهر و سازماندهی و استقبال مردم در صدر قرار دارد.

بنابر این گزارش، اتحادیه ناشران جهان عرب در قاهره مستقر است و 850 ناشر در آن عضویت دارند؛ هیئت مدیره اتحادیه درتاریخ 25 ژانویه در حاشیه نمایشگاه جلسه ای برگزار کرد.