۱۳۹۸/۱۱/۲۳
۷:۴۱ ق٫ظ

نمایشگاه عکس دو جانباز ایرانی با عنوان «اراده زندگی» با حضور مقامات و هنرمندان لبنانی در مرکز اجتماعی شهرداری غُبیری در بیروت افتتاح شد.

نمایشگاه عکس جانبازان هنرمند در لبنان افتتاح شد

به گزارش الأمه:

نمایشگاه عکس «اراده زندگی» شامل ۶۰ تابلو عکس از رجبعلی قهرمانی و داوود عامری دو جانباز جنگ تحمیلی در لبنان افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مشاور و نماینده عباس مرتضی، وزیر فرهنگ و شماری از جانبازان، شخصیت‌های فرهنگی، هنری و فرهیختگان لبنان و سفیر و رایزن فرهنگی ایران در این کشور حضور داشتند.

عکس های قهرمانی دربرگیرنده ی آثار تاریخی، باستانی، گردشگری، هنری و صنایع دستی ۳۱ استان ایران و عکس‌های عامری شامل مفاهیم انتظار، صبر، جنگ، مقاومت، شور و نشاط، کوشش و مجاهدت برای رسیدن به اهداف است.

در این مراسم عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به گام دوم انقلاب و نیز گرامیداشت فرماندهان شهید گفت: رزمندگان با همت والای خود در میادین نبرد در مقابل دشمن ایستادند و گاهی در این راه جان خود و گاهی نیز دست و پای خود را از دست دادند، جانبازان همان شهدای زنده‌ای هستند که با بدن سالم به میدان رفتند و جانباز بازگشتند اما عزم آنها همچنان ثابت بوده و اراده آنها استوار و پایدار است.

خامه یار افزود: ناتوانی جسمی، آنها را از رسیدن به اهداف نامتناهی خود باز نمی‌دارد و قله‌ها را فتح می‌کنند و در مراکز علمی می‌درخشند و الگویی برای دیگران می‌شوند، آنها سراپا امید هستند و این امر نشان دهنده این است که انسان بر خلاف آنچه را که ظاهرش می‌گوید توانمندتر است و توانایی او محدود به جسمش نیست.

 

منبع: مهر