۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۲:۲۸ ب٫ظ

این تصاویر صادقانه‌ترین احساسات مردمی را به تصویر کشیده است و به تنهایی دلیلی است بر آن که یک عکس می‌تواند بیش از هزار کلمه با مخاطب خود سخن بگوید.

نمایشگاه عکس قطر

وزیر فرهنگ و هنر قطر حمد بن عبدالعزیز الکوراری نمایشگاه عکس این کشور را افتتاح کرد. این نمایشگاه به مناسبت پانزدهمین سال تاسیس شبکه خبری الجزیره برگزار شده است.

به گزارش سایت خبری جزیره نت، این نمایشگاه سوم نوامبر (12 آبان) شروع به کار کرده است و تا سیزده نوامبر (22 آبان) نیز به کار خود ادامه خواهد داد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مدیر کل شبکه الجزیره شیخ احمد بن جاسم آل ثانی شخصا حضور داشت.  

وزیر فرهنگ و هنر مصر با ابراز خوشحالی از افتتاح این نمایشگاه گفت، این نمایشگاه از نظر  خیال و ابتکار با دیگر نمایشگاه‌هایی که در این زمینه برگزار می‌شوند متفاوت است. او همچنین در ادامه توضیح داد که تصویری که الجزیره رسم کرده است بسیار مبتکرانه و زیباست. الجزیره در این عکس تصویری از درختی بزرگ را نشان می‌دهد که در پای آن گل‌های زیبایی در حال شکوفا شدن است. این درخت نمادی از آزادی است.

در ادامه این گزارش آمده است که این نمایشگاه فرصتی را برای عکاسان کشور قطر و دیگر کشورها فراهم کرده آورده است و بیش از 85 شرکت کننده آثار هنری خود را در مسابقه شرکت داده‌اند. تونس، فلسطین، مراکش، عمان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

این نمایشگاه سال گذشته به کارمندان شبکه الجزیره اختصاص داشت اما به خاطر استقبال خوب از جانب مردم امسال در سطح گسترده برگزار شده است.

در این نمایشگاه ده‌ها عکس در معرض دید عموم قرار گرفته است که با استقبال گسترده از جانب مردم برخوردار شده بود و احساس آزادی را در آن‌ها بیدار کرده بود. این تصاویر صادقانه‌ترین احساسات مردمی را به تصویر کشیده است و به تنهایی دلیلی است بر آن که یک عکس می‌تواند بیش از هزار کلمه با مخاطب خود سخن بگوید.  

الجزیره یک شبکه تلویزیونی خبری ماهواره‌ای است که مرکز آن در شهر دوحه در کشور قطر قرار دارد. الجزیره با پخش فیلم‌های سخنرانی اسامه بن لادن و پس از واقعه تروریستی یازده سپتامبر برای اولین بار در غرب به شهرت رسید. الجزیره امروز کانال‌های متعددی دارد که شامل کانال ورزشی، انگلیسی‌زبان و کانالی مخصوص کودکان می‌شود.

 

زمان انتشار : 1391-02-05