۱۳۹۹/۰۳/۰۵
۶:۳۲ ق٫ظ

خانه فرهنگ ایران در پیشاور پاکستان به مناسبت ماه رمضان اقدام به برپایی نمایشگاه مجازی مصاحف منسوب به ائمه(ع) و نسخ نفیس و تاریخی قرآن کریم در صفحات این مرکز در شبکه‌های اجتماعی کرده است.

نمایشگاه مجازی قرآن‌های منسوب به ائمه(ع) در پیشاور

به گزارش الأمه:

این نمایشگاه با همکاری موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی در صفحات مجازی نمایندگی فرهنگی ایران در پیشاور برپا شده و در آن قرآن‌های منسوب به ائمه اطهار(ع) و مصاحف مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی از گذشته تا معاصر به نمایش درآمده است.

قرآن‌های منسوب به دستخط امام علی(ع)، قرآن منسوب به خط امام حسن(ع)، مصحفی نفیس به خط کوفی منسوب به دستخط امام حسن مجتبی(ع)، قرآن منسوب به دستخط امام حسین(ع)، قرآن منسوب به خط امام سجاد(ع) و قرآن منسوب به دستخط امام رضا(ع) از قرآن‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه مجازی است.

همچنین با ورود مجازی به نمایشگاه قرآنی پیشاور قرآن‌های قرن چهارم قمری، اوایل قرن پنجم قمری و قرآن‌های متعلق به قرن‌های پنجم تا سیزدهم همراه با نام واقفان و مشخصات آن‌ها قابل مشاهده است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به صفحات خانه فرهنگ ایران در پیشاور به نشانی‌های زیر در یوتیوب، اینستاگرام و فیس بوک مراجعه کنند:

https://www.youtube.com/watch?v=MTQ۸qLMiVZ۸

https://www.instagram.com/tv/CAXFpMQJuS۷/

https://www.facebook.com/۱۰۲۴۸۴۳۱۴۶۲۸۹۲۱/videos/۱۷۶۳۲۱۵۲۷۰۴۵۹۲۹/

 

منبع: ایکنا