۱۳۹۷/۱۲/۱۵
۱:۳۲ ب٫ظ

نمایشگاهی از ۱۵ یادگار گرانبهای پیامبر اسلام (ص) تا امشب در مسجد قدس در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی برگزار شده و بازدید از این آثار برای همگان آزاد خواهد بود.

نمایشگاه یادگارهای پیامبر اسلام (ص) در مسجد کیپ تاون برپا شد

به گزارش الأمه:

 مجموعه ای از یادگارهای گرانبهای پیامبر اسلام در مسجدی در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی به نمایش گذاشته شده است.

مرکز تحقیقات چیشتی سابریه جهانگیری قنقا میزبان این نمایشگاه بین المللی است که از 22 فوریه آغاز شده و در سراسر آفریقای جنوبی برگزار می شود.

این نمایشگاه تا امشب در مسجد قدس برپا بوده و در آن 15 یادگار گرانقدر پیامبر(ص) مربوط به 1440 سال پیش به نمایشگاه گذاشته می شوند که یکی از این آثار موی به جا مانده از رسول اکرم، یکی از صندل های ایشان و یک تکه پارچه عبای ایشان است که بوی مشک می دهد.

ستار پارکر رئیس مسجد ضمن اینکه میزبانی این نمایشگاه را یک افتخار می دانست گفت: این لحظه ای تاریخی و یک تجربه فوق العاده است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی است که یک بار در زندگی اتفاق می افتد. نمایشگاه های مشابهی تاکنون در استانبول برگزار شده اما اینطور نیست که همه بتوانند به بازدید از آن بروند.

گفته می شود یادگارهای به نمایش گذاشته از مسجد جامعه دهلی، یکی از بزرگترین مساجد هندوستان آمده اند. این مسجد که در سال 1644 توسط شاه جهان، امپراطور مغول، که تاج محل را نیز ساخته، تاسیس شد، تنها برای یک هدف ساخته شده که آن نگهداری از یادگارهای پیامبر اسلام(ص) بوده است.

 
منبع: حوزه نیوز