۱۳۹۸/۰۴/۱۰
۱۲:۵۹ ب٫ظ

آثار قرآنی یک بانوی هنرمند خوشنویس اهل شهر «کراچی» پاکستان به مناسبت دهه کرامت به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایش آثار قرآنی خوشنویس پاکستانی در دهه کرامت

به گزارش الأمه:

ادیبه خان، از بانوان هنرمند خوشنویس شهر کراچی است که به منظور انجام هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه ویژه بانوان به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، ضمن حضور در نمایندگی فرهنگی ایران در کراچی با بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

کیان با اشاره به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری که در ایران برگزار می‌شود، گفت: با توجه به هنر شما که خوشنویسی و نقاشی‌خط آیات قرآنی است، امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور شما در جشنواره‌های ملی جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه بین‌المللی قرآن باشیم.

وی به برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه(س) در خانه فرهنگ ایران در کراچی اشاره و از این هنرمند خوشنویس برای حضور در این مراسم و نمایش آثار هنری وی دعوت کرد.

ادیبه خان با تشکر از مسئول خانه فرهنگ، گزارشی از سوابق هنری و پیشینه همکاری‌های خود با نمایندگی فرهنگی کشورمان در کراچی ارائه داد و برای برگزاری نمایشگاه آثار خوشنویسی اعلام آمادگی کرد.

در پایان مقرر شد که در شش ماه دوم سال و با شروع سال تحصیلی دوره آموزشی نقاشی‌خط ویژه بانوان ایرانی و پاکستانی با حضور این بانوی هنرمند به عنوان مربی برگزار شود.

گفتنی است، دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه(س) و پایانش با ولادت امام رضا(ع) است.

 

منبع: ایکنا