۱۳۹۷/۰۹/۱۴
۲:۴۳ ب٫ظ

با حضور کارگردانانی از شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل، «روزهای فیلم ترک در سینمای ایران» در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

نمایش فیلم‌های ترکی ایران در ترکیه

به گزارش الأمه:

 «روزهای فیلم ترک در سینمای ایران» از جمعه ۱۶ آذر تا سه‌شنبه ۲۰ آذر در استانبول برگزار می‌شود.

در این رویداد هنری، ۱۳ فیلم کوتاه، ۴ مستند و ۴ فیلم بلند اکران می‌شود. این برنامه روز جمعه با اکران فلیم«ائو» اثر اصغر یوسفی‌نژاد آغاز خواهد شد و در روز دوم فیلم بلند «سویوق» به کارگردانی برادران ارک، در روز سوم فیلم بلند «او» از آثار رهبر قنبری و در روز پایانی فیلم بلند «سارای» ساخته زنده‌یاد یداله صمدی به نمایش در می‌آید.

در بخش فیلم‌های کوتاه، من عصمتم و قارا یول به کارگردانی لیلا نوروزی، قارلی یوللار و قارلی داملار به کارگردانی هایده مرادی، سورمه‌لی قیز به کارگردانی داور نجفی، فقدان به کارگردانی رامین فرزانه و پریسا صدائی‌آذر، سارانین سسی و پل به کارگردانی رضا جمالی، مستند سؤزسوز عاشیق و قفس به کارگردانی شهزاد قریشی، آغ گؤل به کارگردانی مهدی حیدری، سازاق به کارگردانی علیرضا سلمانپور، سلاخ به کارگردانی رسول ایران‌زاد، حیوان به کارگردانی بهمن و بهرام ارک، آرداک و آغلا به کارگردانی اسماعیل منصف، کؤزمک به کارگردانی علیرضا سلمانپور و یونس طراحی به نمایش در خواهند آمد.

 

 

این رویداد با حمایت بخش فرهنگی شهرداری استانبول و با حضور کارگردانانی از شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل ایران به مدت ۵ روز در سینمای «یشیل‌چام» استانبول برگزار خواهد شد. «رضا اویلوم» پژوهشگر و منتقد سینمایی ترکیه و «رضا صیامی‌» کارگردان ایرانی و مدیر انجمن سینمای جوانان اردبیل در دهه ۷۰، شهرداری استانبول را در برگزاری این رویداد همراهی می‌کنند. صیامی اواخر دهه ۸۰ در جمهوری آذربایجان فعال بود و از دهه ۹۰ در ترکیه شرکت فیلمسازی دارد.

همزمان با این رویداد در سینما «یشیل‌چام»، نمایشگاه عکسی با موضوع بناها و اماکن شاخص شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل برپا می‌شود که آثاری از فیاض بهرام، سجاد رادپور، داملا حسنخانلی، توحید نایبی، حسین واحدی، مرتضی پورصمدی، محمد حمیدی، مهدی امیرپور، آیدین تبریزی، صابر قاضی و مهدی میمندی را شامل می‌شود.

 

منبع: فارس