۱۳۹۸/۰۸/۰۸
۷:۱۶ ق٫ظ

آیت الله اعرافی در ادامه سفر خود به اندونزی در کالج اسلامی صدرا وابسته به جامعة المصطفی حضور یافت و در جمع اساتید و مدیران این کالج سخنرانی کرد.

نمایندگی‌های “المصطفی” باید پیام حوزه را به جهان برسانند

به گزارش الأمه:

آیت الله اعرافی در ادامه سفر خود به اندونزی در کالج اسلامی صدرا وابسته به جامعة المصطفی حضور یافت و در جمع اساتید و مدیران این کالج سخنرانی کرد.

آیت الله اعرافی در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی و تشکر از تمام مدیران و اساتید و طلاب المصطفی در اندونزی به نقش مهم مهاجرت‌های مقطعی یا دائم اصحاب، علما و بزرگان در ماندگاری و توسعه مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود:‌ این مهاجرت‌ها سرفصلی مهم و راهبردی در تاریخ شیعه بوده است و در این راستا سفر حضرت امام رضا علیه السلام نقطه عطف مهمی به شمار می‌رود.

وی در ادامه خطاب به اساتید کالج صدرا توصیه کرد به نقش خود در اندونزی واقف باشید و با خودباوری و اعتماد به نفس و خودشناسی به عنوان یک گروه با هویت و منسجم، آرمان خویش را دنبال کنید و بدانید رسالت شما این است که تمام کشور پیام اهل بیت(ع) را بشنود و برای این ماموریت باید عزم و اراده خود را جزم کنید و فعالیت‌های گروهی خود را در راستای این آرمان هماهنگ و منسجم کنید و از تلاش مستمر و روزانه غفلت نکنید و هر روز بر این هویت و باور بیفزایید.

رئیس هیئت امنای جامعة المصطفی در ادامه گفت:‌ شما باید نگاه بلند و همت والای خود را حفظ و تقویت کنید؛ زیرا نگاه‌های کوتاه ظرفیت‌های انسانی را به هدر می‌دهد و موجب شکوفایی نمی‌شود. از این رو باید هدف‌های شما جهانی و فعالیت‌ها منطقه‌ای و قدم به قدم و تدریجی باشد.

وی افزود: مجموعه نمایندگی المصطفی باید درگاهی باشد برای اینکه دستاوردهای علمی حوزه های علمیه ایران و سایر کشورها برای اندونزی بازگویی و بازنشر شود و در این راستا لازم است نمایندگی المصطفی به عنوان یک مرجعیت علمی و یک واسطه و حلقه اتصال باشد.

آیت الله اعرافی در ادامه توصیه‌های خود تاکید کرد: در تمام فعالیت های خود تلاش کنید شاخص شوید و علاوه بر این بر تعمیق معنویت و اخلاص و تهذیب تاکید کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان اندونزی در المصطفی از جمله موفق ترین دانش آموختگان المصطفی هستند و شما باید بر تقویت و تعمیق شبکه رسانه ای آنها تاکید کنید و از سوی دیگر ارتباطات علمی خود با مراکز علمی ودانشگاه های اندونزی را تقویت کنید.

منبع: حوزه نیوز