۱۳۹۷/۰۲/۱۶
۱۰:۱۴ ب٫ظ

ژنرال "محمد مختار ملا علی" معاون وزیر دفاع مصر با حضور اعضای شورای عالی نظامی نیروهای مسلح مصر به خبرنگاران گفت: ما اجازه نخواهیم داد "گروه های افراطی" در مصر به قدرت برسند و نمی گذاریم که (امام) خمینی دیگری بر مصر حکومت کند.

نمی‌گذاریم [امام]خمینی دیگری بر مصر حکومت کند

شورای عالی نظامی نیروهای مسلح مصر اعلام کرد که از رسیدن نیروهای اسلامگرا و یا به گفته آنان نیروهای "افراطی" به قدرت در مصر جلوگیری خواهند کرد.

بنابر این گزارش، ژنرال "محمد مختار ملا علی" معاون وزیر دفاع مصر با حضور اعضای شورای عالی نظامی نیروهای مسلح مصر به خبرنگاران گفت: ما اجازه نخواهیم داد "گروه های افراطی" در مصر به قدرت برسند و نمی گذاریم که (امام) خمینی دیگری بر مصر حکومت کند.

وی افزود: بر اهمیت گفتگوی ملی تأکید داریم البته به شرط اینکه اصلاح شود و از رنگ‌ها و طوایف مختلف مصر در آن حضور داشته باشند. نتیجه این گفتگوها باید برای آینده مصر مفید باشد.

این در حالی است که شیخ "عبدالمنعم الشحات" سخنگوی گروه "دعوت سلفی" مصر چند روز پیش اعلام کرده بود: گروه "دعوت سلفی" مصر در آینده سیاسی این کشور نقش ایفا خواهد کرد و حضور پر رنگی خواهد داشت.

وی تاکید داشت: ما آماده گفتگو با همه گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب سیاسی در چارچوب "احکام شریعت" هستیم.

این در حالی است که مردم مصر بدلیل بی توجهی حسنی مبارک به شریعت و استقرار یک زمامداری لائیک دست به خیزش و قیام علیه زدند.

 

زمان انتشار : 1390-01-17