۱۳۹۷/۰۵/۲۷
۱۰:۳۸ ق٫ظ

حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی کشورمان در عراق با آقای موید اللامی رئیس اتحادیه روزنامه نگاران عراق دیدار و گفتگو نمود.

اباذری در دیدار با رئیس اتحادیه روزنامه نگاران عراق

نمی خواهیم در ایران تبلیغات سوء علیه مسئولین عراقی بشود

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی ایران_بغداد:

در این دیدار که در محل اتحادیه برگزار گردید آقای موید اللامی ضمن محکوم نمودن تحریم های ظالمانه دولت مردان امریکا علیه  ایران گفت: مردم و مسئولین عراق  هرگز حمایت های جمهوری اسلامی را در شرایط سخت و تاریخی که به تنهایی با داعش مقابله می کرد را فراموش نمی کنند. و هرگونه تحریم و فشار اقتصادی بر ایران بر زندگی مردم عراق نیز تاثیر مستقیم دارد.

وی در ادامه افزود :روابط دو کشور روابط فرهنگی پایدار و مردمی است.روابط سیاسی می تواند در طی دوران دستخوش تغییرات شود ولی ویژگی روابط فرهنگی آن است که دستخوش تغییر نخواهد شد.

وی همچنین سفر زائرین عراقی و ایرانی را به دو کشور بسیار مهم دانست که می تواند نقش مهمی در نزدیکی بین دو ملت ایفا نماید.

دکتر اللامی ادامه داد: بنده اولین کسی بودم که پس از پیروزی بر داعش از مردم و مسئولین جمهوری اسلامی تشکر کردم و عراق این محبت را هرگز فراموش نمی کند.

سپس حجت الاسلام اباذری ضمن تقدیر و تشکر از ابراز همدردی و حمایت رسانه های عراقی از جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی 40 سال است که مورد ظالمانه ترین تحریم ها از سوی امریکا و کشورهای اروپایی قرار گرفته است و بحمدالله با یاری خداوند و همت مردم و مسئولین از این مرحله نیز عبور خواهد کرد.

 اما آنچه در شرایط سخت اهمیت دارد حمایت های معنوی دو کشور از یکدیگر است  و این امر بعهده مطبوعات و رسانه های دو کشور می باشد و هرگونه موضع گیری ناصحیح تاثیر بسزایی در افکار عمومی دو کشور و دیدگاه مسئولین دارد. و ما بعنوان رایزنی فرهنگی نمی خواهیم در داخل کشور تبلیغات سوء علیه مسئولین عراقی بشود و این موضوع به روابط خوب دو کشور لطمه وارد می کند.

وی در پایان دیدار خاطر نشان ساخت دو کشور عراق و ایران با همدلی و مودت می توانند بر مشکلاتشان فائق آیند.