۱۳۹۷/۰۹/۱۸
۸:۵۵ ب٫ظ

کنفرانس بین‌المللی «نواندیشی در گفتمان دینی» به همت دانشکده الهیات و حقوق دانشگاه اسلامی غزه و با همکاری دانشگاه «ساکاریا»ی ترکیه در شهر غزه در حال برگزاری است.

نواندیشی در گفتمان دینی؛ محور کنفرانس علمی غزه

به گزارش الأمه:

 کنفرانس بین‌المللی «نواندیشی در گفتمان دینی؛ ضرورتی برای میانه‌روی و الزامات هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها» از  دیروز(۱۷ آذر)  در محل دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه اسلامی غزه آغاز و تا روز دوشنبه (۱۹ آذرماه) ادامه دارد.

این کنفرانس با همکاری دانشگاه ساکاریا ترکیه، موسسه النبأ اردن، اتحادیه بین‌المللی مورخین و مؤسسه انتشاراتی «الوراق» اردن در حال برگزاری است.

مراسم افتتاحیه این کنفرانس با حضور «سلمان الدایة»، رئیس دانشکده الهیات و حقوق به‌عنوان رئیس کنفرانس، زیاد مقداد، رئیس کمیته علمی، جمعی از صاحب‌نظران و علاقه‌مندان حوزه گفتمان دینی از کشورهای اسلامی و اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه اسلامی غزه برگزار شد.

سلمان الدایه ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه بر اهمیت نواندیشی در گفتمان دینی براساس مقتضیات و الزامات زمان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل تأکید کرد.

در ادامه، زیاد مقداد رئیس کمیته علمی کنفرانس با اشاره به اثر مهم نواندیشی در گفتمان دینی در تحکیم روابط میان ملت‌ها و محکم کردن پایه‌های زندگی مسالمت‌آمیز میان آنها، هدف از برگزاری این رویداد آکادمیک را ساخت جامعه جهانی با ثباتی که همه مردم در آن با امنیت، اطمینان و سلامت زندگی کرده و هیچ کسی از اعتقاد به دین و آیینی متنفر نباشد، عنوان کرد.

همچنین در روز نخست این کنفرانس چهار جلسه علمی مرتبط با موضوع نواندیشی در گفتمان دینی برگزارشد که طی آن شرکت‌کنندگان پژوهش‌های علمی خود را ارائه کردند.

 

منبع: ایکنا