۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۱۰:۲۷ ق٫ظ

پايگاه اطلاع رساني 'صحوه نت' يمن روز يكشنبه نوشت: نيروهاي امنيتي يمن هشت تن از معلماني را كه دست از كار كشيده بودند، بازداشت كردند.

نیروهای امنیتی یمن هشت معلم را بخاطر شرکت در اعتصاب بازداشت کردند

سنديكاي معلمان يمن شاخه دبيرخانه صنعا - پايتخت يمن - خواستار آزادي فوري هشت تن از معلماني كه از سوي نيروهاي امنيتي به دليل اعتصاب در بازداشت به سر مي برند، شد.

سنديكاي معلمان تهديد كرد چنانچه اين افراد سريعا آزاد نشوند همه معلمان دست از كار خواهند كشيد.

عادل شجاع دبيركل سنديكاي شاخه دبيرخانه صنعا خواستار بازجويي از رييس پليس بخش و مدير و معاون مدرسه النجاح در منطقه بني الحارث به اين دليل كه آنان در دستگيري معلمان دست داشته اند ، شد .

شجاع به صحوه نت گفت : ما انتظار نداشتيم كه مسوولان شكست خورده نظام به دستگيري معلماني كه خواهان حقوق مشروع و قانوني خود هستند، دست بزنند.

دبيركل سنديكاي صنعا گفت : سنديكا حق خود را در واكنش به چنين اقدامات غير انساني و اخلاقي محفوظ مي داند.

وي تاكيد كرد كاري كه معلمان انجام داده و از كار دست كشيده اند اقدامي قانوني براي احقاق حقوقي است كه دولت از اجراي آن خودداري كرده است.

يك گروه ويژه امنيتي وابسته به پليس رسلان در بني الحارث ظهر روز گذشته با درخواست مدير و ناظم مدرسه النجاح در خصوص اعتصاب معلمان وارد اين مدرسه شده و 8 تن از معلماني را كه در اعتراض به حقوق قانوني خود دست از كار كشيده بودند بازداشت كرد.

صحوه نت نام افراد دستگير شده را هم در خبر ذكر كرده است.

با آنكه مخالفان دولت علي عبدالله صالح با برگزاري تظاهرات بسيار خواستار كناره گيري رييس جمهوري از قدرت و محاكمه وي و سران نظامش شده اند با اين حال هنوز صالح با بركناري از رياست جمهوري مخالفت كرده و با طرح پيشنهادي شوراي همكاري خليج فارس نيز موافقت نكرده است.

اين طرح بر كناره گيري علي عبدالله صالح از قدرت و تشكيل دولت به رهبري مخالفان و سپردن اختيارات رياست جمهوري به معاون صالح ظرف يك ماه تاكيد دارد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01