۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۸:۲۷ ب٫ظ

50 درصد از مردم روسيه خبر كشته شدن بن لادن توسط نظاميان آمريكايي را باور نمي‌كنند و 30 درصد از آنها معتقدند كه آمريكاييان ترجيح دادند او كشته شود تا نتواند در صورت محاكمه اطلاعات ناخوشايندي را فاش كند.

نیمی از مردم روسیه کشته شدن بن لادن را باور نمی‌کنند

به نقل از پايگاه خبري-اينترنتي «راس بالت»، بر اساس اطلاعات منتشره از سوي مركز ليوادا، تقريبا نيمي از مردم روسيه يعني (48 درصد از آنان) اخبار منتشر شده در خصوص كشته شدن "اسامه بن لادن " رهبر سازمان «القاعده» را باور ندارند و 41 درصد از شهروندان روسيه نيز به درستي اين خبر ايمان دارند.

طبق نظرسنجي صورت گرفته از سوي مركز ليوادا، در عين حال 50 درصد از مردم روسيه احساس خاصي بعد از شنيدن خبر مرگ بن لادن نداشته و 29 درصد از آنها از اين مسئله احساس رضايت داشتند.

در عين حال 33 درصد از شهروندان روسي معتقدند كه بن لادن توسط نيروهاي آمريكايي بجاي تحويل داده شدن به مراجع قانوني كشته شد، براي اينكه ممكن بود در صورت محاكمه اطلاعاتي را فاش كند كه براي دولت آمريكا ناخوشايند باشد.

لازم به يادآوري است كه بن لادن در شب دوم ماه مه در محل اقامت خود در نزديكي اسلام آباد در خاك پاكستان و در جريان يك عمليات سري نظامي توسط تفنگداران دريايي آمريكايي كشته شد. نظاميان آمريكايي تصميم گرفتند كه جسد بن لادن را دفن نكرده و در دريا رها سازنند تا محلي به يادبود او باقي نماند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01