۱۳۹۷/۰۲/۲۶
۶:۳۴ ب٫ظ

روزنامه‌هاي رژيم صهيونيستي از نگراني شديد محافل سياسي و اقتصادي در اين رژيم از تغيير قرارداد فروش گاز مصر و افزايش قيمت آن خبر دادند.

نگرانی شدید محافل اسرائیلی از افزایش قیمت گاز مصر

برخي رسانه‌ها و مطبوعات اسرائيلي اعلام كردند كه ممكن است مصر از اسرائيل بخواهد كه توافقنامه فروش گاز به تل‌آوير را تغيير و قيمت فروش را افزايش بدهد.

مطبوعات اسرائيلي اعلام كردند كه اين خواسته مصر طبق افزايش قيمت جهاني گاز خواهد بود ولي اين امر نگراني شديد محافل سياسي و اقتصادي اسرائيل را برانگيخته است.

روزنامه صهيونيستي معاريو در اين خصوص به نقل از يك مقام مسئول در وزارت نفت و انرژي مصر اعلام كرد كه قاهره تلاش مي‌كند قيمت فروش گاز خود به اسرائيل را از 90 ميليون دلار به 290 ميليون دلار برساند.

اين روزنامه تصريح كرد كه صدور گاز مصر به اسرائيل در روزهاي اخير يكي از موضوعات مورد توجه مطبوعات مصر بوده است؛ بويژه پس از بازجويي سامح فهمي وزير سابق نفت و انرژي مصر كه به اتهام فروش گاز به اسرائيل به قيمتي بسيار ناچيز (كه حتي از هزينه استخراج گاز كمتر بود) بازجويي شد.

گفته مي‌شود در ماجراي فروش گاز ارزان قيمت به اسرائيل فرزندان حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر دست داشتند كه با اطلاع مقامات عالي‌رتبه مصر انجام مي‌شده است.

هفته گذشته نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر و رئيس يكي از احزاب اين كشور، تاكيد كرد در صورت پيروزي در انتخابات، توافقنامه فروش گاز به رژيم صهيونيستي را لغو مي‌كند.

«ايمن نور» رئيس حزب الغد مصر توافقنامه فروش گاز طبيعي مصر به رژيم صهيونيستي را توافقنامه «ننگ و عار» توصيف و تاكيد كرد كه در صورت به قدرت رسيدن اين توافقنامه را لغو خواهد كرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-03