۱۳۹۷/۰۱/۲۶
۵:۲۵ ب٫ظ

نویسنده در ادامه با اشاره به خبر برخی منابع درباره اینکه تهران یک سفیر برای مصر معرفی کرده است، نوشت : نگرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره سیاستهای خارجی جدید مصر با انتشار این خبر تایید شد.

نگرانی مشترک آمریکا، اسرائیل و عربستان از بهبود مناسبات تهران – قاهره

یک روزنامه اتریشی در تحلیلی با اشاره به اینکه از دست دادن یک ستون محکم در جبهه عربی (مصر) علیه ایران، آمریکا و اسرائیل را سر شکسته کرده است، از نگرانی این دو متحد و عربستان سعودی درباره بهبود مناسبات تهران-قاهره تحت تاثیر انقلاب مصر خبر داد.

روزنامه استاندارد در تحلیلی نوشت : آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی با نگرانی به روابط قاهره -تهران تحت تاثیر انقلاب اخیر مصر می نگرند.

نویسنده در ادامه با اشاره به خبر برخی منابع درباره اینکه تهران یک سفیر برای مصر معرفی کرده است، نوشت : نگرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره سیاستهای خارجی جدید مصر با انتشار این خبر تایید شد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است : روابط مصر با جمهوری اسلامی همواره بد بوده است . تلاشهایی که دو کشور در سالهای اخیر برای نزدیکی بیشتر انجام دادند هم با شکست روبرو شد، اما بعد از انقلاب مصر، عادی کردن مناسبات با کشورهای دیگر در برنامه های سیاست خارجی این کشور قرار گرفته است.  نبیل العربی وزیر امور خارجه مصر نیز در گفتگوی اخیر خود با استاندارد بر این موضوع تاکید کرده است.

این روزنامه نوشت : این موضوع، نه تنها اسرائیل و آمریکا را که یک ستون محکم در جبهه عربی علیه ایران را شکست خورده می بینند سرشکسته کرده است، بلکه عربستان سعودی را نیز نگران کرده است.

اظهارات نگران کننده نتانیاهو زمانی آشکارتر می شود که برخی مقامات مصری از جمله وزیر دارایی این کشور از اسرائیل به عنوان دشمن یاد می کنند. در مصر نیز این موضوع مطرح است که آیا قرارداد صلح کمپ دیوید 1979 با اسرائیل زیر سئوال قرار می گیرد؟

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تاکید کرد در هر حال روابط اسرائیل و مصر با روی کار آمدن حکومت جدید پیچیده تر می شود. در یک سیستم دموکراتیک مشارکت در امور سیاسی بیشتر از یک حکومت دیکتاتوری است. در مبارزات انتخاباتی آتی مصر نگاه انتقادی و یا حتی دشمنی با رژیم صهیونیستی دیده خواهد شد..

 

زمان انتشار : 1390-02-02